Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2YBS714GİRİŞİMCİLİK3+0+03628.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Yönetim Bilişim Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö.)
Öğrenim Türü İkinci Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Yeni iş fikri geliştirme ve iş planı kavramları üzerinde durarak kendi işini kurmak isteyen öğrencilere, yeni iş fikri geliştirme tekniklerini, iş planının önemi ve nasıl hazırlanacağının anlatılması dersin amaçlarıdır.
Dersin İçeriği Girişimcilik niteliklerinin sınanması, Başarılı ve Uygulanabilir Bir İş Fikri Belirlemek, İş planı kavramı ve öğeleri, İş planı yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususlar
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Metin ÖZŞAHİN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Girişimcilik Örnekler ve İş Planı Rehberli İbrahim Bozacı
Ders Notları Öğretim Üyesi tarafından hazırlanan ders notları
Dökümanlar Öğretim Üyesi tarafından hazırlanan ders notları


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 166

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenci, bilişim tabanlı bir iş fikri için Yalın Tuval (Lean Canvas) metodolojisini kullanarak sürdürülebilir ve ölçeklenebilir bir iş modeli geliştirir.
2 Öğrenci, pazar ihtiyaçlarını doğrulamak adına Minimum Uygulanabilir Ürün (MVP) ve Çevik (Agile) ürün yönetim süreçlerini uygular.
3 Öğrenci, girişimin büyümesi için gerekli olan veriye dayalı büyüme (growth hacking) stratejilerini ve dijital pazarlama metriklerini analiz eder.
4 Öğrenci, girişimin finansal projeksiyonlarını ve hukuki gereksinimlerini yapılandırarak yatırımcılara yönelik etkili bir sunum (Pitch Deck) hazırlar.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dijital Girişimcilik Ekosistemi ve Temel Kavramlar
2 Fikir Geliştirme ve Tasarım Odaklı Düşünme (Design Thinking)
3 İş Modeli İnovasyonu: Lean Canvas ve İş Modeli Tuvali
4 Pazar Analizi ve Müşteri Doğrulama
5 Yalın Girişim (Lean Startup) ve MVP Geliştirme
6 Teknoloji Girişimlerinde Çevik (Agile) Ürün Yönetimi
7 Dijital Ürünlerde Kullanıcı Deneyimi (UX) ve Arayüz (UI)
8 Vaka Analizi: Başarısızlık Hikayeleri
9 Büyüme Korsanlığı (Growth Hacking) ve Dijital Pazarlama
10 Girişim Finansmanı ve Gelir Modelleri
11 Bilişim Hukuku, Fikri Mülkiyet ve KVKK
12 Yatırım Süreçleri ve Değerleme
13 Etkili Sunum Teknikleri
14 Dönem Tekrarı

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 3 4 5 5 5 4 3 3 3 4
Ö1 2 5 5 5 5 4 2 2 2 2
Ö2 5 3 4 5 5 4 3 2 1 5
Ö3 5 4 5 4 5 5 3 3 2 3
Ö4 1 3 5 5 4 4 5 4 5 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=241908&lang=tr