Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2YBS826E-İŞ VE E-TİCARET TEKNOLOJİLERİ YÖNETİMİ2+1+03630.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Yönetim Bilişim Sistemleri Tezli Yüksek Lisans
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin elektronik ortamlarda ticaret yapma ve iş yönetimi konusunda genel bilgi, beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği E-Ticaret, telekomünikasyon, bilgisayar ağları, temel internet servisleri, internette multimedya, elektronik ödeme sistemleri, e-ticaret iş modelleri, tedarikçi zinciri yönetimi, EDI, B2B, B2B yazılımları, müzayedeler, e-işin güvenliği, yasal ve politik yönleri konularında temel bilgiler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Emin Sertaç Arı
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar E-COMMERCE: BUSINESS, TECHNOLOGY, SOCIETY, (2009), K. C. Laudon, C. G. Traver, 5th ed., Pearson


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 166

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 E-iş ve e-ticaret kavramlarını ayırt edebilir.
2 E-ticaret iş modelleri özelliklerini karşılaştırabilir.
3 E-ticaret ve elektronik ödeme yöntemleri arasında model ilişkisi kurabilir.
4 E-iş ve tedarik zinciri yönetimi arasındaki bağları kavrar.
5 E-iş ortamının etik ve insani yönünü değerlendirebilir.
6 E-ticaret için gerekli güncel araçları kullanabilir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 GİRİŞ, E-TİCARET TARİHSEL GELİŞİM
2 E-TİCARET MODELLERİ VE STRATEJİLER
3 E-İŞ PERAKENDE VE SERVİS SEKTÖRÜ
4 E-İŞ VE PAZARLAMA
5 E-İŞ VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
6 E-İŞ PAZAR ARAŞTIRMASI
7 E-İŞ PAZAR ARAŞTIRMASI
8 E-İŞ ETİK VE SOSYAL YÖNÜ
9 E-İŞ ÖDEME YÖNTEMLERİ
10 E-İŞ VE GÜVENLİK TEKNOLOJİLERİ
11 E-İŞ – MOBİL TİCARET
12 E-İŞ VE SOSYAL MEDYA
13 TÜRKİYE’DE E-İŞ
14 TÜRKİYE’DE E-İŞ

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 2 3 4 3 4 4 2 1 3 2
Ö1 2 3 5 2 3 3 2 1 2 2
Ö2 2 3 5 4 5 4 2 1 2 2
Ö3 3 2 4 3 5 4 2 1 3 2
Ö4 2 3 5 5 4 4 2 1 2 2
Ö5 1 4 3 2 3 3 3 1 5 2
Ö6 4 2 3 3 4 5 2 1 2 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=241941&curProgID=5764&lang=tr