Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
1TTZ867GENEL TÜRK TARİHİNİN KAYNAKLARI3+0+03628.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Tarih Tezli Yüksek Lisans
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İslam Öncesi Orta Asya Türklerinin siyasi, iktisadi ve toplumsal hayatının incelenmesi.
Dersin İçeriği İslam Öncesi Orta Asya Türk Devletleri, Tarihi süreç içinde oluşan kültürel değerler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Aysel ERDOĞAN
Dersi Verenler Doç. Dr. Aysel ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Boğaziçi Yayınları, İstanbul, 1991.
Sadettin Gömeç, Köktürk Tarihi, Akçağ Yayıncılık, Ankara, 1999.
Bahaeddin Ögel, Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, 2 cilt, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1981.
Sadettin Gömeç, Uygur Türkleri Tarihi ve Kültürü, Akçağ Yayıncılık, Ankara, 1999.
Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, İstanbul 1998.
Bahaaddin Ögel, Türk Devlet Anlayışı, Ankara 1982.
Şerafettin Turan, Türk Kültür Tarihi, İstanbul 1990.
Salim Koca, Türk Kültürünün Temelleri 2, Ankara 2003.
Özkan İzgi, Uygurların Siyasi ve Kültiirel Tarihi, Ankara 1987.
Jean Paul Roux, Türkler’in Tarihi, Milliyet Yayınları, 3. baskı Mart 1991.
Ders Notları Orta Asya Türk Devletleri
Sınavlar 100

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 92

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrar.
2 Bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilir.
3 Orta Asya Türk Tarihi hakkında kültürel, ekonomik, etnik ve siyasi bilgiye sahip olur ve anlatabilir.
4 Bilgiyi kullanabilir ve Orta Asya Türk Tarihi Hakkında mukayeseli çalışmalar yapabilir.
5 Orta Asya Coğrafyasında geçmişte meydana gelmiş olaylar üzerine yorumlar yapabilir ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olur.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin Amacı, kaynakları, tespit ve tanımlar, kültürün önemi ve değeri, Türk milli kültürünün safhaları ve atlı göçebe kültürün temel özellikleri, Türk kültürünün etki gücü
2 Türklerin ilk anayurdu ve yayılmaları, Orta Asyada tabiat ve iklim şartları, Orta Asyanın en eski kültürleri ve Türklerin yayılma safhaları, Türk karakteri, Eski Türk hayat tarzı
3 Tarihte Türk adı; Türk kültürünün ortaya çıkışı
4 Türklerin göçleri ve yayılma alanları
5 Büyük Hun Devletinin kuruluş ve yükseliş dönemi
6 Hun-Çin üstünlük mücadelesi.
7 Büyük Hun Devletinin ikiye ayrılması ve yıkılışı.
8 Ak Hunlar, Batı Hun İmparatorluğu ve Tabgaçlar.
9 ARASINAV
10 Hunlar devrinde sanat, din ve kültürel hayat.
11 Birinci Göktürk Devleti Doğu ve Batı Göktürkleri.
12 İkinci Göktürk Devleti.
13 Göktürkler devrinde sanat, din ve kültürel hayat
14 Sonuç ve Değerlendirme.
15 FİNAL SINAVI

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 3 3 3 5 5 3 4
Ö1 4 3 3 2 5 5 3 5
Ö2 4 3 3 2 5 5 3 3
Ö3 4 3 3 3 5 5 3 3
Ö4 4 4 3 3 5 5 3 3
Ö5 4 4 3 5 5 5 5 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=242712&lang=tr