| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
| 1 |
Giriş ve Metodolojiye Genel Bakış: Tarih yazımında metodoloji, kaynak-bilgi ilişkisi ve dersin kapsamı.
|
|
|
| 2 |
Tarih Kaynaklarının Sınıflandırılması: Birincil/İkincil kaynak ayrımı, yazılı/yazısız kaynaklar ve kaynaklara eleştirel yaklaşım.
|
|
|
| 3 |
Arşiv Belgeleri I: Resmi Arşivler: Osmanlı Arşivi, Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi ve Genelkurmay ATASE Arşivi'nin yapısı ve kullanım kılavuzları.
|
|
|
| 4 |
Arşiv Belgeleri II: Uluslararası Arşivler ve Diplomatik Kaynaklar: Milli Mücadele dönemine ait yabancı arşiv belgeleri (İngiliz, Fransız vb.) ve önemi.
|
|
|
| 5 |
Hatıratlar ve Otobiyografiler: Tarih kaynağı olarak hatıratların rolü, güvenilirliği ve hatırat analizi teknikleri (subjektiflik sorunu).
|
|
|
| 6 |
Süreli Yayınlar I: Resmi Yayınlar ve Gazeteler: TBMM Zabıt Cerideleri, Düstur, Resmi Gazete ve Milli Mücadele dönemi gazeteleri.
|
|
|
| 7 |
Süreli Yayınlar II: Dergiler, Broşürler ve Propaganda Materyalleri: Dönemin süreli yayınlarının ideolojik analizi ve kaynak değeri.
|
|
|
| 8 |
Konuların Tekrarı ve Kaynak Tarama Uygulaması)
|
|
|
| 9 |
Sözlü Tarih Kaynakları: Sözlü tarih mülakat teknikleri, mülakatların kaydı, transkripsiyonu ve elde edilen verilerin güvenilirlik analizi.
|
|
|
| 10 |
Görsel ve İşitsel Kaynaklar: Fotoğraf, film, harita, karikatür ve diğer görsel belgelerin tarihi analizdeki yeri ve kullanımı.
|
|
|
| 11 |
Bibliyografya Oluşturma ve Literatür Taraması: Kapsamlı ve sistemli bir kaynakça oluşturma yöntemleri, katalog taraması ve dijital veri tabanlarının kullanımı.
|
|
|
| 12 |
Araştırma Konusunu Belirleme ve Hipotez Geliştirme: Konu sınırlandırma, problem cümlesi ve temel argüman (tez) oluşturma.
|
|
|
| 13 |
Bilimsel Metin Yazımı ve Atıf Sistemleri: Dipnot, sonnot, kaynakça gösterme (APA, Chicago, MLA) kuralları ve akademik dürüstlük (intihal sorunu).
|
|
|
| 14 |
Dersin Genel Değerlendirilmesi ve Sunum Teknikleri: Dönem boyunca öğrenilen metodolojik adımların tekrarı ve bilimsel araştırmanın sunumu.
|
|
|