Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2SKY728KENTLEŞME ve ÇEVRE SORUNLARI3+0+03608.07.2024

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö.)
Öğrenim Türü İkinci Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Ders,öğrencilerine kenti anlamayı ve okumayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Kamu yönetimi bölümü mezunlarının bir çoğunun gelecekte kentin yöneticileri olacağı kabulüyle bu öğrencilere kentin tanımı, kapsamı, kentleşme sorunları ve çözümleri, kentleşme politikaları, kent hukuku gibi konularda temel bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Kent Kavramı (Kentin Farklı Disiplinler Açısından Tanımı, Kent Kuramları, Feodal Kent-Sanayileşmekte Olan Kent-Sanayi Kenti), Kentleşme Kavramı (Kentleşmenin Kavramsal Tanımı, Kentleşme Nedenleri, Kentleşmenin Boyutları), Dünyada Kentleşme Süreçleri (19. yy. da Kentler, 2. Dünya Savaşı Sonrası Kentler, Küreselleşme Sürecinde Kentler), Kent Politikaları (Kentsel Koruma, Kentsel Sürdürülebilirlik ve Kentsel Yenileme Politikaları), Türkiye'de Kentleşme Süreçleri (Tetikleyici Nedenler, Kent Politikaları, İmar Planlama Süreçleri), Türkiye'de Kent Planlaması Kavramı ( Planlamanın Tanımı, İmar Planları), Türk İmar Mevzuatı ( İmar Kanunu ve İlgili Yönetmelikler, Diğer İlgili Yasa ve Yönetmelikler, Örnek Olaylar), Ülkemizde Kentleşme ve Planlama Sorunları ( Kentleşme Sorunları, Planlama Sorunları), Konut Kavramı ( Konutun Tanımı ve Türleri), Konut Politikaları (Türkiye'de Konut Politikaları, Konut Üretim Sürecinde Rol Oynayan Aktörler, Konut Geliştirme Politikaları), Konut ile İlgili Mevzuat ( Toplu Konut Kanunu, Gecekondu Kanunu)
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof. Dr. Susran Erkan EROĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Özden Pelin Pınar “Türkiye’de Kentsel Dönüşümün Uygulanabilirliği Üzerine Düşünceler”, İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Sayı: 35., Ekim 2006., 215-233, İstanbul (2007) Özden Pelin Pınar, “Kentsel Yenileme Uygulamalarında Yerel Yönetimlerin Rolü Üzerine Düşünceler ve İstanbul Örneği
Ders Notları Kitaplar - der: Alkan Ayten, Duru Bülent, 20. Yüzyıl Kenti, 2002 - Ersoy Melih, Kentsel Planlama Kuramları, İmge Yay., Ankara 2007 - Harvey D., Sosyal Adalet ve Şehir, Metis Yay., 2009 - Keleş Ruşen, Kentleşme Politikası, 12. Bs., İmge Yay., Ankara 2012 - Mumford L., Tarih Boyunca Kent, Ayrıntı Yay., 2007

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 10 8 80
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 152

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bu ders, - kent karşısında duyarlı ve hassas kararlar alabilen, - kente bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşabilen, - kenti ve toplumu birlikte düşünebilen bir öğrenci profili ortaya çıkarır.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kent Kavramı
2 Kentleşme Kavramı
3 Dünyada Kentleşme Süreçleri
4 Kent Politikaları

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 3 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö1 1 3 4 3 4 3 4 4 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=243712&lang=tr