|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Yüksek Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö.)
|
|
Öğrenim Türü
|
İkinci Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı kamuoyu kavramı tanımlanmakta ve kamusal alan, rıza üretimi, propaganda, algı yönetimi tartışmalarıyla ilişkilendirilmektedir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriği kamuoyu kavramı, tarihsel süreci ile propaganda kavramı ve toplumsal kontrol olgusu arasındaki ilişkiden oluşmaktadır.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, Soru - Cevap
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Prof. Dr. Müjdat AVCI
|
|
Dersi Verenler
|
Prof. Dr. MÜJDAT AVCI
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Kitle ve İktidar Elias Canetti Ayrıntı Yayınları, İstanbul: 1998 Kamuoyu Elisabeth Noelle- Neumann Dost Kitabevi, Ankara, 1996 Siyaset Yönetim Halkla İlişkiler Birkan Uysal Türkiye ve Ortadoğu Amm Kamuoyu Alim Şerif Onaran Filiz Kitabevi, İstanbul: 1984
|
|
Ders Notları
|
Bektaş, Arsev, 2000, Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, Bağlam Yayınları. Özsoy, Osman, 1998, Propaganda ve Kamuoyu Oluşturma, Alfa Basım Yayın. Mutlu, Erol (der.), 2005, Kitle İletişim Kuramları, Ütopya. Bernays, Edward L., 1928, Propaganda, Horace Liveright. Lippmann, Walter, 1922, Public Opinion, Harcourt, Brace & Co., New York. Lippmann, Walter, 1925, The Phantom Public, Harcourt, Brace & Co. Dewey, John, 1927, The Public and Its Problems, Henry Holt and Company. Ellul, Jacques, 1965, Propaganda: The Formation of Men’s Attitudes, Alfred A. Knopf (İng. çeviri). Herman, Edward S.; Chomsky, Noam, 1988, Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media, Pantheon Books. Lasswell, Harold D., 1927, Propaganda Technique in the World War, A. A. Knopf. Jowett, Garth S.; O’Donnell, Victoria, 1986, Propaganda and Persuasion, SAGE Publications. Gallup, George; Rae, Saul F., 1940, The Pulse of Democracy: The Public-Opinion Poll and How It Works, Simon & Schuster.
|
|