Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
1SKY819KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ3+0+03619.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Tezli Yüksek Lisans
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Kurumsal iletişimin işletmelerdeki stratejik rolünü anlamak,
Kurumsal iletişimin uzmanlık alanlarını anlamak,
Kurumsal iletişimin teorik altyapısını anlamak.
Dersin İçeriği Bu derste, etkili kurumsal iletişim sisteminin nasıl oluşturulacağı dünyadaki ve Türkiye`deki bazı saygın şirketlerin kullandıkları başarılı iletişim stratejileri ve taktikleriyle örgütlerin iş hedeflerine nasıl ulaşacakları öğretilmektedir. Ayrıca kurumsal markaların rekabette bir adım önde olmaları için itibar yönetimi hakkında bilmeleri gerekenler ve geleceğin yöneticilerine paydaşlarıyla nasıl etkileşimli iletişim kuracakları gösterilmektedir. Derste, alanında lider örgütlerin gerçek vakaları ayrıntılı şekilde analiz edilecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Cihan UZUNÇAYIR
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Cornelissen, Joep, Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice, London: Sage, 2011.
Ders sunumları

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 5 70
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 165

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kurumsal iletişimin çeşitli uzmanlık alanlarındaki paydaş ilişkilerini yönetebilmeyi öğrenmek.
2 İletişim bakış açısıyla kurumsal stratejileri analiz etmeyi, planlamayı ve yönetmeyi öğrenmek.
3 Kurumsal iletişimle ilgili yeni bilgiler üretmek üzere teori ve yöntemleri uygulamayı öğrenmek.
4 İkna edici şekilde tartışmayı ve daha iyi iletişim becerileri göstermeyi öğrenmek.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kurumsal iletişim nedir?
2 Kurumsal iletişime bir yönetim işlevi olarak genel bir bakış.
3 Stratejik iletişim yönetimi ve kurumsal iletişimin teorik altyapısı.
4 Kimlik, Marka, İmaj ve İtibar Yönetimi.
5 Kurumsal reklam.
6 Medya ilişkileri.
7 İç İletişim.
8 Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi.
9 Kurumsal iletişimde çağdaş konular.
10 Aktivizm ve Sivil Toplum Kuruluşları.
11 Kurumsal iletişim kampanyasının temel ilkeleri.
12 Çalıştay ve örnek vaka incelemeleri.
13 Sunumlar.
14 Sunumlar

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 3 3 1 3 3 2 3 3 3 3
Ö1 3
Ö2 3 3
Ö3 2 3
Ö4 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=243811&lang=tr