| Yarıyıl | Kodu | Adı | T+U+L | Kredi | AKTS | Son Güncelleme Tarihi |
| -1 | TTS705 | TARİH FELSEFESİ | 3+0+0 | 3 | 6 | 29.11.2025 |
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Yüksek Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Tarih Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö.)
|
|
Öğrenim Türü
|
İkinci Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Tarihin anlamına ve tarihsel süreci anlamaya, tarihi yöneten genel yasalara yönelik felsefe yapmayı amaçlar.
|
|
Dersin İçeriği
|
Tarihi olaylar üzerinden felsefe yapmak.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Okuma tartışma
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Doç. Dr. muhammed fazıl himmetoğlu
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
güncel kaynaklar
|
|
Ders Notları
|
Karl Popper
|
|
Dökümanlar
|
Gordon Child
|
|
Ödevler
|
1
|
|
Sınavlar
|
vize, final
|
Ders Yapısı
|
Sosyal Bilimler
|
%100
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%100
|
|
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme Ölçütleri
|
Yarıyıl Çalışmaları
|
|
Ara Sınav
|
1
|
%
40
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
%
60
|
|
Toplam :
|
2
|
%
100
|
AKTS Hesaplama İçeriği
|
İş Yükü
|
Toplam İş Yükü (Saat)
|
|
Ders Süresi
|
14
|
2
|
28
|
|
Sınıf Dışı Ç. Süresi
|
12
|
11
|
132
|
|
Sunum/Seminer Hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
|
Ara Sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
|
Proje
|
1
|
1
|
1
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
2
|
2
|
|
Toplam İş Yükü
| |
|
AKTS Kredisi : 6
180
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| Sıra No | Açıklama |
|
1
| Öğrenci tarihe bütüncül bakar |
|
2
| Öğrenciler Tarih kavramının ve bilimin doğuşu hakkında temel bilgileri öğrenir. |
|
3
| Tarih yapı sökümü üzerine değerlendirmeler yapabilir. |
|
4
| Öğrenciler modern, post-modern ve post-truth kavramlarını öğrenir. |
Ders Konuları
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
| 1 |
Tarih
|
okuma
|
karl popper
|
| 2 |
tarih
|
okuma
|
gordon child
|
| 3 |
tarih ve blim
|
okuma
|
yuval harari
|
| 4 |
tarih ve siyaset
|
okuma
|
karl popper
|
| 5 |
kültür
|
okuma
|
nevzat kaya
|
| 6 |
medeniyet
|
okuma
|
gordon child
|
| 7 |
tarih ve çevre
|
okuma
|
ıan hodder
|
| 8 |
vize
|
|
|
| 9 |
tarih ve devlet
|
okuma
|
s. huntington
|
| 10 |
tarih ve kozmoloji
|
okuma
|
harari
|
| 11 |
tarih ve evrim
|
okuma
|
darwin
|
| 12 |
tarih ve din
|
okuma
|
tevrat, kuran
|
| 13 |
tarih ve insan
|
okuma
|
karl popper
|
| 14 |
final
|
|
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek
https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=246711&lang=tr