|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Yüksek Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Enerji Sistemleri Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Nano ölçekte akışkan, ısı, ve kütle transferinde gerçekleşen momentum, enerji ve kütle taşınım olaylarının genel olarak sunulması amaçlanmaktadır. Genel olarak dersin amacı süreklilik mekaniği ve istatiksel mekanik konularının, Eulerian ve Lagrangian yaklaşımlarının temel farklılıklarının incelenmesi ve nano ölçekte farklılıkları ortaya koymaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Klasik ve İstatistiksel mekaniğe genel bir bakış. Mühendislik açısından deterministtik ve stokastik yöntemlere giriş. İstatistiksel Termodinamik için gerekli kavramlar. Moleküler simülasyon nedir (Temel kavramlar ve pratik önemi). Moleküler Dinamik (MD) simülasyonuna giriş. Moleküler Simülasyon için gerekli algoritmalar ve uygulamaları. Moleküler simülasyon programlarının incelenmesi ve örnek enerji uygulamaları gösterimi.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Dersler yüz yüze sunum tarzında genel olarak anlatılacak ve öğrencilerin derse katılımı desteklenerek örnekler üzerinde tartışmalar kurgulanıp dersin pekiştirilmesi sağlanacaktır. Ayrıca öğrencilere verilecek ödevler ile derste sunum yapmaları sağlanacaktır.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Murat Aksoy
|
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMED MURAT AKSOY
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Frenkel and Smith, Understanding Molecular Simulation, Academic Press, 2002
|
|
Ders Notları
|
R. Byron Bird, Warren E. Stewart, Edwin N. Lightfoot, "Transport Phenomena", 2nd Edition, Wiley, 2002 Saman Alavi, "Molecular Simulations: Fundamentals and Practice", Wiley, 2020 Gang Chen, "Nanoscale Energy Transport and Conversion", Oxford, 2005
|
Ders Yapısı
|
Matematik ve Temel Bilimler
|
%10
|
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%60
|
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%10
|
|
|
Sosyal Bilimler
|
%0
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%0
|
|
|
Fen Bilimleri
|
%10
|
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%0
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%10
|
|
|