|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Yüksek Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Matematik Tezli Yüksek Lisans
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri düzey cebirsel kodlama tekniklerini ve matematiksel temellerini anlamalarını; lineer blok, BCH ve Reed–Solomon kodları gibi gelişmiş kodları analiz edebilmelerini; kodlama ve kod çözme algoritmalarını uygulayabilmelerini; hata düzeltme kapasitelerini hesaplayabilmelerini; modern çoklu hata düzeltme tekniklerini ve uygulamalarını inceleyip analiz edebilmelerini; ve kriptografi ile veri iletimi uygulamalarında cebirsel kodlama yöntemlerini kullanıp optimize edebilmelerini sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Lineer kodlar, ağırlıklar ve uzaklıklar, üreteç ve kontol matrisleri, dual kodlar, Hamming kodları, Reed Muller kodları, Golay kodları, sınırlar, sonlu cisimler, devirli kodlar, BCH ve Reed Solomon kodları, ağırlık dağılımları.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım ve tartışma, örnek inceleme, problem çözme, kavramsal harita.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Doç. Dr. Basri ÇALIŞKAN
|
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğr. Üyesi Cennet ESKAL
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory: A First Course, Cambridge University Press, 2004. • Steven Roman, Coding and Information Theory, Springer, 1992.
|
|
Ders Notları
|
F.J. MacWilliams, N.J.A. Sloane, The Theory of Error-Correcting Codes, North-Holland Publishing Company, 1977.
|
Ders Yapısı
|
Matematik ve Temel Bilimler
|
%100
|
|
|