Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2FZK824Nötron Transport Teorisi3+0+03628.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Fizik Tezli Yüksek Lisans
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrenciyi lisansüstü programda çalışacağı transport teorisi problemlerine hazırlamak için reaktör içindeki nötron transportunu etkileyen faktörleri öğretmek ve nötron transport eşitliğinin türetilmesini ve çözümüne giriş yapılmasını sağlamak
Dersin İçeriği 1) Öğrenci reaktör içindeki nötron popülasyonunun nasıl değiştiğini öğreneceğinden, transport eşitliğindeki bütün kavramları açıklayabilir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım , soru cevap , ödev
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof. Dr. Hakan Öztürk
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar [1] Linear Transport Theory, K.M. Case, P.F. Zweifel
[2] Neutron Transport Theory, B. Davison
[3] Neutron Transport Theory, B. Davison
[4] Computational Methods of Neutron Transport, E.E. Lewis, W.F. Miller
Ders Notları [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %30
Fen Bilimleri %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 3 30 90
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 170

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 1) Öğrenci reaktör içindeki nötron popülasyonunun nasıl değiştiğini öğreneceğinden, transport eşitliğindeki bütün kavramları açıklayabilir.
2 2) Öğrenci izortopik ve anizotropik saçılmalı ortamlar için transport denkleminin tek boyutlu geometride çözümünü yapar.
3 3) Öğrenci tek gruplu transport denklemini dilim geometride çözer.
4 4) Öğrenci transport denkleminin çözüm yöntemlerinden birkaç tanesini bilir ve uygular.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Transport denkleminin türetilmesi [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
2 İzotropik ve anizotropik saçılma [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
3 Özel geometriler için transport denklemi [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
4 Kritiklik şartları [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
5 Tek gruplu transport denkleminin çözümleri [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
6 Değişkenlerine ayırma metodu [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
7 Fourier dönüşümü metodu [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
8 Ara sınav [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
9 Küresel harmonikler metodu [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
10 Difüzyon teoremi ve difüzyon uzunluğu [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
11 Milne problemi [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
12 Kritik dilim problemi [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
13 Sınır koşulları [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
14 Tek grup problemleri için nümerik metodlar [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone
15 Tek grup problemleri için nümerik metodlar [1] Nuclear Reactor Theory, G.I. Bell, S. Glasstone

 
Ders İçin Önerilen Diğer Dersler
Veri yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 5 4 5
Ö1 3
Ö2 5
Ö3 4
Ö4 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=253458&lang=tr