|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Doktora
|
|
Bölümü / Programı
|
Fizik Doktora
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Günümüzde, “nanomalzemeler”in temel bilimlerden tıp ve tüm mühendislik branşlarına kadar oldukça önemli olduğu bilinmektedir. Dersin amacı, nanomalzemelerin imalat fizik başta olmak üzere diğer mühendislikl alanlarındaki yeri ve önemini gösterirken konuyla ilgili bilimsel araştırmalara temel oluşturacak nitelikte aktarmak ve örneklerle pekiştirmektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Nanoteknolojiye Giriş: i. Nanoteknoloji, nanobilim, nanomühendislik, nanomalzeme kavramı ve tarihçesi, nanoteknoloji gerekliliği, doğa ile nanoteknoloji ilişkisi, muhtelif uygulama alanları; Nanomalzemeler: i. Nanoyapılar, nanomalzeme çeşitleri, boyutun nanomalzemeye etkileri, nanofiber ve nanopartikül yapılar, ii. Karbon esaslı nanomalzemeler (fulleren, karbon nanotüp, grafen vb), nanomalzeme oluşum (sentez) mekanizmaları, nanokompozitler, Nanomalzemelerin üretimi: i. Aşağıdan yukarıya ve yukarıdan aşağıya üretim yöntemleri, nanomalzeme sentezleme yöntemleri (katı, sıvı ve gazdan sentezleme), karbon nanotüp ve grafen üretim yöntemleri, ii. Nanomalzemelerin modifikasyonu ve fonksiyonelleştirilmesi, nanokompozit üretim yöntemleri, iii. Nanokompozit yüzey kaplama, nanoakışkan (nanosıvılar vb) ve nanoyağlayıcıların üretimi; Nanomalzemelerin karakterizasyonu: i. Elektron mikroskoplarının nanomalzemelerin irdelenmesinde kullanımı, taramalı uç mikroskopları ve nanomalzemelerin sürtünme ve aşınma, çizme deneyi, adezyon ve kapilerite deneylerinin gerçekleştirilmesi, ii. Spektroskopi yöntemlerinin nanomalzemelerin karakterizasyonundaki kullanımı, nanokarakterizasyon yöntemlerinde gelişmeler, iii. Nanomalzemelerde deneysel mekanik ve fiziksel ölçümler ve değerlendirilmesi, nanokompozitlerin mekanik özelliklerinin deneysel olarak belirlenmesi ve modellere olan uygunluğunun irdelenmesi; Nanomalzemelerle çalışma koşullarının düzenlenmesi: i. Etik konular, çevresel unsurlar, laboratuar güvenlik unsurları, nanomalzemelerin toksisitesi ve dikkat edilmesi gereken sağlık konuları, temiz oda kavramı Güncel Çalışmalar: i. Dünyada ve ülkemizde yapılan güncel çalışmalar, beyin fırtınası ve karşılaştırmalar. Nanoteknolojinin geleceği: i. Bilim ve teknoloji dünyasındaki beklentiler
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
yüz yüze
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğr. Üyesi Halil Özerli halilozerli@osmaniye.edu.tr
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Shaofan Li vd., Handbook of Micromechanics and Nanomechanics, Pan Stanford, 2013, ISBN 9789814411233 2. Farzad Ebrahimi, Nanocomposites - New Trends and Developments, InTech, 2012, ISBN 978-953-51-0762-0 3. Mohammed Muzibur Rahman, Nanomaterials, InTech, 2011, ISBN 978-953-307-913-4 4. Yoshitake Masuda, Nanofabrication, InTech, 2011, ISBN 978-953-307-912-7 1. Shaofan Li vd., Handbook of Micromechanics and Nanomechanics, Pan Stanford, 2013, ISBN 9789814411233 2. Farzad Ebrahimi, Nanocomposites - New Trends and Developments, InTech, 2012, ISBN 978-953-51-0762-0 3. Mohammed Muzibur Rahman, Nanomaterials, InTech, 2011, ISBN 978-953-307-913-4 4. Yoshitake Masuda, Nanofabrication, InTech, 2011, ISBN 978-953-307-912-7
|
|
Ders Notları
|
1. Shaofan Li vd., Handbook of Micromechanics and Nanomechanics, Pan Stanford, 2013, ISBN 9789814411233 2. Farzad Ebrahimi, Nanocomposites - New Trends and Developments, InTech, 2012, ISBN 978-953-51-0762-0 3. Mohammed Muzibur Rahman, Nanomaterials, InTech, 2011, ISBN 978-953-307-913-4 4. Yoshitake Masuda, Nanofabrication, InTech, 2011, ISBN 978-953-307-912-7
1. Shaofan Li vd., Handbook of Micromechanics and Nanomechanics, Pan Stanford, 2013, ISBN 9789814411233 2. Farzad Ebrahimi, Nanocomposites - New Trends and Developments, InTech, 2012, ISBN 978-953-51-0762-0 3. Mohammed Muzibur Rahman, Nanomaterials, InTech, 2011, ISBN 978-953-307-913-4 4. Yoshitake Masuda, Nanofabrication, InTech, 2011, ISBN 978-953-307-912-7
|
Ders Yapısı
|
Mühendislik Bilimleri
|
%50
|
|
|
Fen Bilimleri
|
%50
|
|
|