Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
1DAN801DANIŞMANLIK0+1+00013.09.2024

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Bölümü / Programı Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezli Yüksek Lisans
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine araştırma süreçlerinde akademik danışmanlık hizmeti sunmaktır. Öğrenciler, danışmanlık süreci boyunca tez konularını belirleme, araştırma metodolojilerini geliştirme, veri toplama ve analiz etme, bulguları yorumlama ve tez yazımı konularında rehberlik alacaklardır. Bu ders, öğrencilerin akademik çalışmalarını etkili bir şekilde yürütmelerine ve başarılı bir tez sunmalarına destek olmayı hedefler.
Dersin İçeriği Bu ders, öğrencilere birebir danışmanlık hizmeti sunarak, tez çalışmaları süresince karşılaşabilecekleri akademik ve metodolojik sorunları çözmelerine yardımcı olur. Ders içeriği, öğrencilerin danışmanlarıyla düzenli olarak görüşmelerini, araştırma ilerlemelerini tartışmalarını ve akademik hedeflerine ulaşmaları için gerekli stratejileri geliştirmelerini içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders, birebir danışmanlık görüşmeleri, geri bildirim oturumları ve düzenli ilerleme değerlendirmeleri ile yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla bireysel olarak çalışarak, araştırma süreçlerini planlama, yürütme ve tezlerini yazma konusunda doğrudan destek alacaklardır. Danışmanlık süreci, öğrencilere kişisel rehberlik sağlayarak, akademik başarılarını maksimize etmeyi amaçlar.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç. Dr. Önder YAYLA https://akbis.osmaniye.edu.tr/@onderyayla onderyayla@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar "The Craft of Research" - Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams
"Writing Your Thesis" - Paul Oliver
"Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches" - John W. Creswell
Ders Notları Ders notları, danışmanlık süreci boyunca kullanılan rehberlik materyallerini ve tez yazımı sürecine yönelik ipuçlarını içermektedir. Ayrıca, tez yazımında dikkat edilmesi gereken etik kurallar ve akademik standartlar hakkında bilgi sağlanmaktadır.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 1 14
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 1 30

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tez konusu belirleme ve araştırma sürecini planlama becerisi kazanır.
2 Araştırma metodolojileri ve veri toplama tekniklerini geliştirme yeteneği kazanır.
3 Araştırma bulgularını analiz eder ve yorumlar.
4 Etik kurallar ve akademik standartlara uygun olarak tezini yazar.
5 Akademik danışmanlık sürecinde etkili iletişim ve işbirliği becerilerini geliştirir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
2 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
3 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
4 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
5 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
6 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
7 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
8 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
10 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
11 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
12 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
13 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.
14 Bu ders, saat kısıtlaması olmadan bireysel danışmanlık görüşmeleri şeklinde yürütülecektir. Öğrenciler, danışmanlarıyla düzenli olarak bir araya gelerek tez çalışmaları üzerinde çalışacaklardır.

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17 P18 P19 P20
Ö1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=257894&lang=tr