Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2YDİ102Yabancı Dil: İngilizce 22+0+02227.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin hedef dilde kendilerini ifade etmeleri -Orta düzeyde okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerileri kazanmaları -Dilin farklı yapılarını öğrenmeleri -Kelime düzeylerini arttırmaları -Yabancı dile karşı olumlu bir tutum kazanmaları -Yabancı dil öğrenmede özgüven geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği • This/That/These/Those, comparative
adjectives
• Present continuous for future
arrangements ("I’m meeting…"), be
going to
• Comparatives & Superlatives
• Countable / Uncountable nouns,
some/any, would like
• Past Simple (regular & irregular verbs)
• be going to (future), future plans
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders, öğretim elemanı anlatımı ve öğrenci katılımıyla yürütülür. Soru-cevap, tartışma ve uygulama teknikleriyle öğrenme desteklenir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Yasemin Deniz Öz
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Oxford Stretch 1
Ders Notları Oxford Stretch 1
Dökümanlar Oxford Stretch 1

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Eğitim Bilimleri %30
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 7 1 7
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 70

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler, İngilizceyi günlük yaşam ve temel akademik/mesleki bağlamlarda iletişim aracı olarak kullanabilir.
2 Öğrenciler, farklı kültürlerle etkileşim kurarak kültürel farkındalık geliştirir ve uluslararası ortamlarda etkin iletişim kurabilir
3 Öğrenciler, yabancı dil öğrenme sürecinde bağımsız çalışma ve yaşam boyu öğrenme becerileri kazanır.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ders tanıtımı ve syllabus paylaşımı.Ders kitabı, syllabus ve Teams platformunun tanıtımı.
2 İnsanları tanımlama, kişilik ve fiziksel özellikleri ifade etme, sıfatların ve “to be” fiilinin kullanımı.
3 Unit 7 – People We Admire (Devam): Geniş zamanla günlük rutinleri anlatma, olumlu / olumsuz / soru cümleleri oluşturma.
4 Unit 8 – At a Supermarket: Market alışverişi, yiyecek – içecek kelimeleri, sayılabilen / sayılamayan isimlerin kullanımı.
5 At a Supermarket (Devam): Miktar belirleyiciler (some, any, much, many, a lot of) ve alışveriş diyalogları.
6 Unit 9 – Health Problems: Sağlık sorunlarını tanımlama, “have got / has got” ve “should” yapılarıyla öneri verme.
7 Unit 9 – Health Problems (Devam): Doktorda konuşma, dinleme ve rol yapma etkinlikleriyle iletişim pratiği.
8 Dönem ortası tekrarı ve sınav; Üniteler 7 – 9 konularının genel gözden geçirilmesi.
9 ARA SINAV
10 Unit 10 – Cities: Şehirleri ve yerleri tanımlama, “there is / are” ve yer edatlarının kullanımı. Cambridge Cambridge
11 Unit 10 – Cities (Devam): Yön sorma ve tarif etme, “how can I get to …?” kalıpları ve emir cümleleri.
12 Unit 11 – Music: Müzik türleri, ilgi alanları, “like / love / hate + V-ing” yapısı.
13 Unit 12 – Travel Plans: Seyahat planları, “be going to / will” yapılarıyla gelecek zamanı kullanma.
14 FİNAL SINAVI

 
Ders İçin Önerilen Diğer Dersler
Veri yok
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 1 1 2 1 1 1 2 2 2 1 2 2 1
Ö1 2 2 2 2 2 1 2 2 1 2 2 2 2
Ö2 1 1 2 1 1 1 2 1 2 1 1 1 1
Ö3 1 1 1 1 1 1 2 2 2 1 2 2 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=289935&lang=tr