|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
İşletme
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Pazarlama ilkleri dersi, pazarlamanın konusu, kapsamı ve gelişimi, pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, pazar bölümlendirme, pazarlama araştırması, tüketici davranışları, endüstriyel alıcı davranışı ve pazarlama bileşenleri: ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım konuları hakkında gerekli olan temel düzeyde bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasını içermektedir
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste pazarlamanın konusu, kapsamı ve gelişimi; pazarlama çevresi (mikro ve makro çevre); stratejik planlama ve pazarlama süreci; pazarlama araştırması ve bilgi sistemleri; tüketici ve endüstriyel pazarlar ile alıcı davranışları; pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi; pazarlama karması unsurları (ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) ele alınacaktır. Ders kapsamında ayrıca örnek olay analizleri yapılarak teorik bilgilerin uygulamaya aktarılması sağlanacaktır.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Ders sunumu (kitap + PowerPoint destekli), örnek olay incelemeleri, grup tartışmaları ve sunumlar
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Doç. Dr. Meltem Canoğlu meltemcanoglu@osmaniye.edu.tr
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Mehmet KARAFAKIOĞLU (2006), Pazarlama İlkeleri, Genişletilmiş 2. Baskı, Literatür Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul Zeliha ESER ve Sezer KORKMAZ (2011), Pazarlamaya Giriş, Siyasal Kitabevi, ANKARA.
|
|
Ders Notları
|
Serap ÇABUK, Mehmet İ. YAĞCI (2013), Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Akademisyen Kitabevi, ANKARA
|
|