Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
3ISL213Pazarlama İlkeleri3+0+03523.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Pazarlama ilkleri dersi, pazarlamanın konusu, kapsamı ve gelişimi, pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, pazar bölümlendirme, pazarlama araştırması, tüketici davranışları, endüstriyel alıcı davranışı ve pazarlama bileşenleri: ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım konuları hakkında gerekli olan temel düzeyde bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasını içermektedir
Dersin İçeriği Bu derste pazarlamanın konusu, kapsamı ve gelişimi; pazarlama çevresi (mikro ve makro çevre); stratejik planlama ve pazarlama süreci; pazarlama araştırması ve bilgi sistemleri; tüketici ve endüstriyel pazarlar ile alıcı davranışları; pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi; pazarlama karması unsurları (ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) ele alınacaktır. Ders kapsamında ayrıca örnek olay analizleri yapılarak teorik bilgilerin uygulamaya aktarılması sağlanacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders sunumu (kitap + PowerPoint destekli), örnek olay incelemeleri, grup tartışmaları ve sunumlar
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç. Dr. Meltem Canoğlu meltemcanoglu@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Mehmet KARAFAKIOĞLU (2006), Pazarlama İlkeleri, Genişletilmiş 2. Baskı, Literatür Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul
Zeliha ESER ve Sezer KORKMAZ (2011), Pazarlamaya Giriş, Siyasal Kitabevi, ANKARA.
Ders Notları Serap ÇABUK, Mehmet İ. YAĞCI (2013), Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Akademisyen Kitabevi, ANKARA

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 1 % 10
Devam 14 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
17
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 144

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Pazarlamanın tanımını, işlevlerini ve tarihsel gelişimini açıklar.
2 Pazarlama çevresini analiz eder ve tüketici davranışlarını değerlendirir.
3 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma yapar.
4 Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerini kavrar.
5 Hizmet pazarlaması, uluslararası pazarlama ve dijital pazarlamayı tanımlar.
6 Pazarlamada etik ve sosyal sorumluluk anlayışını tartışır.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazarlamaya Giriş: Kavramlar, Tanımlar, Tarihsel Gelişim
2 Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi
3 Stratejik Planlama; Pazarlama Planı Geliştirme ve Uyguama
4 Pazar ve Tüketici
5 Tüketici Davranışları ve Karar Verme
6 Tüketici Davranışları ve Karar Verme
7 Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma
8 Satın Alma Davranışları
9 Pazarlama Karması Elemaları, Ürün, Fiyat, Tutundurma, Dağıtım
10 Pazarlama Karması ElemanlarıÜ Ürün, Fiyat, Tutundurma ve Dağıtım
11 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları
12 Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
13 Çağdaş Pazarlama Yaklaşımları: Hizmet, Uluslararası, Dijital Pazarlama
14 Etik, Sosyal Sorumluluk, Sürdürülebilirlik ve Genel Değerlendirme

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 3 2 2 3 3 2 2 3 2 2 2 3
Ö1 4 2 1 2 2 3 1 1 1 2 1 1 2
Ö2 4 3 1 1 3 2 1 2 2 1 2 1 2
Ö3 4 4 2 2 3 3 2 3 4 2 3 1 3
Ö4 4 4 2 2 3 2 2 3 4 2 2 1 3
Ö5 4 2 1 2 3 2 2 2 2 1 2 1 2
Ö6 3 2 2 1 3 3 2 1 2 5 3 4 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=289946&lang=tr