Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
4ISL214Pazarlama Yönetimi3+0+03524.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Pazarlama yönetimi dersinin amacı temel pazarlama kavramlarını ve modern pazarlama yöntem ve tekniklerini öğretmektir. Ders kapsamında, pazarlamanın konusu, kapsamı ve gelişimi, pazarlama çevresi ve yeni ekonomi sürecinde yaşanan değişimler ve yeni pazarlama yöntem ve teknikleri, pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması, tüketici davranışları ve endüstriyel alıcı davranışı, pazarlama yönetimi stratejik planlama ve pazarlama planlaması, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, ürün farklılaştırma konumlandırma ve yeniden konumlandırma, pazarlama karmasının oluşturulması: ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım, pazarlama organizasyonu ve kontrolü, pazarlama uygulamaları ve örnek olaylar gibi konular hakkında gerekli olan bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılması planlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders, pazarlamanın tanımı, kapsamı ve temel ilkelerini ele alarak pazarlama yönetiminin işletme içindeki stratejik rolünü açıklamayı amaçlar. Ders kapsamında; pazarların ve tüketici davranışlarının analizi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma süreçleri ayrıntılı biçimde incelenir. Ayrıca pazarlama karması stratejileri (ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma) bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilir; hizmet pazarlaması, uluslararası pazarlama, dijital pazarlama ve sürdürülebilir pazarlama yaklaşımlarına yönelik güncel örnekler ve uygulamalar üzerinde durulur.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, vaka analizi, grup çalışmaları, sınıf içi sunumlar
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof. Dr. Mutlu Yuksel Avcilar
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ömer Baybars TEK ve Engin ÖZGÜL(2005), Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık, İzmir
Ders Notları Sezer KORKMAZ, Zeliha ESER;S.Ayse ÖZTÜRK ve F.Bahar IŞIN (2009), Pazarlama:Kavramlar İlkeler ve Kararlar, Siyasal Kitabevi,Ankara
Dökümanlar Sezer KORKMAZ, Zeliha ESER;S.Ayse ÖZTÜRK ve F.Bahar IŞIN (2009), Pazarlama:Kavramlar İlkeler ve Kararlar, Siyasal Kitabevi,Ankara

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 156

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Bilgi 
1 Pazarlamanın tanımını, kapsamını ve temel ilkelerini açıklar.
Beceri 
2 Pazarlama yönetiminin işletme içindeki stratejik rolünü analiz eder.
3 Pazar ve tüketici davranışlarını inceleyerek hedef pazar ve konumlandırma stratejileri geliştirir.
4 Pazarlama karması unsurlarını (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) bütüncül biçimde değerlendirir.
Yetkinlik 
5 Hizmet, uluslararası, dijital ve sürdürülebilir pazarlama uygulamalarıyla ilgili stratejik kararlar üretir.
6 Gerçek veya simülasyon temelli vaka çalışmalarıyla pazarlama planı hazırlar ve takım çalışması yürütür.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı ve gelişimi
2 Yeni ekonomi sürecinde dijitalleşme ve pazarlama
3 Pazarlama Çevresi
4 Pazarlama yönetimi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması
5 İşletme Stratejileri
6 Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması
7 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
8 Ürün farklılaştırma, konumlandırma ve yeniden konumlandırma
9 Tüketici davranışları ve endüstriyel alıcı davranışı
10 Pazarlama karmasının oluşturulması: ürün
11 Pazarlama karmasının oluşturulması: fiyat
12 Pazarlama karmasının oluşturulması: dağıtım
13 Pazarlama karmasının oluşturulması: tutundurma
14 Pazarlama organizasyonu ve pazarlama faaliyetlerinin kontrolü

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 2 3 2 2 2 2 2 2 3 2 3 2 2
Bi1 3 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Be2 3 3 2 2 2 2 2 1 2 1 2 1 2
Be3 2 3 2 2 2 3 2 2 3 2 3 1 2
Be4 2 3 3 2 3 3 2 2 3 2 3 2 3
Ye5 2 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3
Ye6 2 3 3 2 3 3 3 3 3 2 3 2 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=289960&lang=tr