|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
İşletme
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, işletmelerin karar alma süreçlerinde bilgiye dayalı yönetim anlayışını destekleyen pazarlama araştırması sürecini öğretmektir. Öğrenciler; araştırma problemini tanımlama, araştırma tasarımı oluşturma, örnekleme, veri toplama teknikleri, veri analizi ve sonuç raporlama konularında bilgi ve beceri kazanırlar. Ayrıca, istatistiksel analizlerin pazarlama kararlarına nasıl dönüştürüleceğini öğrenirler.
|
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlama araştırmasının tanımı, önemi ve kapsamı; araştırma süreci aşamaları; araştırma probleminin belirlenmesi; veri toplama yöntemleri (anket, gözlem, odak grup vb.); örnekleme türleri; ölçme ve ölçek geliştirme; anket tasarımı; veri giriş ve düzenleme; istatistiksel analizlerin (tanımlayıcı istatistikler, korelasyon, regresyon, faktör analizi vb.) pazarlama kararlarına uygulanması; araştırma raporunun hazırlanmasını kapsamaktadır.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, Uygulama / (SPSS / Excel),Grup Çalışması ve Proje Geliştirme, Sunum, Tartışma ve Geri Bildirim
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Prof. Dr. Mutlu Yüksel AVCILAR
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Nakip, M. (2003), Pazarlama Araştırmaları, Ankara, Seçkin Yayıncılık. Kurtuluş, K. (2004) Pazarlama Araştırmaları. Literatür Yayıncılık.
|
|
Ders Notları
|
Mahir NAKİP (2003), Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS) Destekli Uygulamalar, 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. AŞ. Ankara. Uma Sekaran, Roger Bougie (2016). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons.
|
|
Dökümanlar
|
Mahir NAKİP (2003), Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS) Destekli Uygulamalar, 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. AŞ. Ankara. Uma Sekaran, Roger Bougie (2016). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons.
|
|