Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
6ISL358Tüketici Davranışları3+0+03523.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İşletmelerin pazarlama faaliyetlerinde büyük önemi olan tüketici davranışı hakkında gerekli bilgiyi öğrencilere kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Tüketici davranışı dersi, tüketicilerin neden, nasıl, ne zaman ve nerede satın alma kararı verdiğini; bu kararları etkileyen psikolojik, sosyal, kültürel ve çevresel faktörleri inceleyen bir içerik taşır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders sunumu (kitap + PowerPoint destekli), örnek olay incelemeleri, grup tartışmaları ve sunumlar
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Meltem CANOĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar İslamoğlu, A. H.(2008) Tüketici Davranışları. İstanbul: Beta Basım Yayım.
Ders Notları Odabaşı, Y. ve Barış, F.(2003) Tüketici davranışı. İstanbul: Mediacat yayınları.
Dökümanlar Ders notları
Ödevler Var
Sınavlar Var

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %100
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %0

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 1 % 10
Devam 14 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
17
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 139

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tüketici davranışlarının temel kavramlarını ve karar alma sürecini açıklar.
2 Psikolojik ve sosyokültürel faktörlerin tüketici tercihleri üzerindeki etkilerini analiz eder.
3 Satın alma öncesi, sırası ve sonrası davranışları (tatmin, şikâyet, sadakat vb.) değerlendirir.
4 Güncel tüketici eğilimlerini (dijital, sürdürülebilir, etik tüketim vb.) yorumlar.
5 Tüketici davranışlarını incelemeye yönelik basit bir araştırma (örneğin anket veya gözlem) tasarlar ve raporlar.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tüketici davranışları giriş
2 Tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi ilişkisi
3 Psikolojik etkiler: Öğrenme ve Bellek
4 Psikolojik etkiler: Güdülenme ve İlgilenim
5 Psikolojik etkiler: Duyum ve Algılama
6 Psikolojik etkiler: Tutum
7 Psikolojik etkiler: Tutum
8 Psikolojik etkiler: Kişilik ve benlik
9 Psikolojik etkiler: Değerler ve yaşam biçimi
10 Sosyal-kültürel etkiler: Grup dinamiği ve danışma grubu, aile
11 Sosyal-kültürel etkiler: Kişisel etkiler ve yeniliğin yayılması
12 Sosyal-kültürel etkiler: Sosyal sınıf, kültür
13 Satın alma karar süreci
14 Dönem özet değerlendirmesi

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 3 3 1 2 2 2 1 1 1 1 1 1 2
Ö1 4 2 1 2 2 2 1 1 1 1 1 1 1
Ö2 4 3 1 1 3 2 1 1 1 1 2 1 1
Ö3 3 3 1 1 2 2 1 1 1 1 1 1 3
Ö4 3 2 1 1 4 2 1 1 1 3 1 3 3
Ö5 3 3 1 3 1 3 1 3 2 1 2 1 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=289988&lang=tr