Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
7ISL479Elektronik Pazarlama3+0+03524.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere dijitalleşme sürecinde pazarlama anlayışındaki dönüşümleri kavratmak; elektronik pazarlamanın temel kavram, araç ve stratejilerini tanıtmak; işletmelerin dijital kanallar aracılığıyla müşteri ilişkilerini nasıl yönettiklerini, içerik üretimi ve veri analitiği ile nasıl rekabet avantajı sağladıklarını öğretmektir.
Dersin İçeriği Bu ders, dijitalleşmenin pazarlama anlayışı üzerindeki etkilerini inceleyerek, elektronik pazarlamanın temel kavram, araç ve stratejilerini kapsamaktadır. Öğrenciler, dijital pazarlama karması, içerik üretimi, mobil pazarlama, müşteri deneyimi, büyük veri ve etik konuları üzerinden işletmelerin dijital ortamda değer yaratma ve rekabet avantajı sağlama yollarını öğrenir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Ters-yüz sınıf, Proje tabanlı öğrenme.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih AÇAR https://akbis.osmaniye.edu.tr/@mfatihacar mfatihacar@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Dr. Gülhan YENİLMEZ https://akbis.osmaniye.edu.tr/@gulhanyenilmez gulhanyenilmez@osmaniye.edu.tr
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0.: Gelenekselden Dijitale Geçiş. Optimist Yayın Grubu.
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Pazarlama 5.0.: İnsan için Teknoloji. Nişantaşı Üniversitesi Yayınları.
Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep
"Türkiye'de Dijital Pazarlama" Podcast kanalı.
Ders Notları Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep
Dökümanlar https://www.ozguryayinlari.com/site/catalog/view/610/3040/6791

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Proje 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 127

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Bilgi 
1 Dijital pazarlamanın temel kavramlarını açıklar.
Beceri 
2 Dijital pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurlarını analiz eder.
3 Dijital pazarlama karmasının (7P) unsurlarını dijital ortama uyarlar.
4 Dijital pazarlama iletişim araçlarının (SEO, SEM, sosyal medya, e-posta vb.) etkinliğini değerlendirir.
5 Hedef kitleye uygun dijital içerik stratejisi tasarlar.
Yetkinlik 
6 Dijital pazarlamada etik ve sosyal sorumluluk ilkelerini uygular.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazarlamanın Tarihçesi ve Dönemleri Ders Kitabı: "Fizikselden Dijitale: Dijital Pazarlamanın Temelleri" Sayfa:1-9. Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
2 Dijital Pazarlamanın Temelleri ve Dijitalleşmenin Etkileri Ders Kitabı: "Dijital Pazarlamanın Mikro ve Makro Çevresi" Sayfa: 9-23. Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
3 Dijital Pazarlamanın Mikro Çevre Unsurları Ders Kitabı: "Dijital Pazarlamanın Mikro ve Makro Çevresi" Sayfa:34-40. Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
4 Dijital Pazarlamanın Makro Çevre Unsurları Ders Kitabı: "Dijital Pazarlamanın Mikro ve Makro Çevresi" Sayfa:40-48 Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
5 Dijital Pazarlama Karması – Ürün ve Fiyat Stratejileri Ders Kitabı: "Dijital Pazarlama Karması ve Markalaşma" Sayfa:100-108. Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
6 Dijital Pazarlama Karması – Dağıtım, Tutundurma, İnsan, Fiziksel Kanıt ve Süreçler Ders Kitabı: "Dijital Pazarlama Karması ve Markalaşma" Sayfa: 108-117 Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
7 Dijital Pazarlama İletişimi Araçları – SEO, SEM, Sosyal Medya, Dijital Halkla İlişkiler Ders Kitabı: "Dijital Pazarlama İletişimi Araçları" Sayfa:138-146 Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
8 Dijital Pazarlama İletişimi Araçları – E-Posta, Web Siteleri, Bloglar, Bağlı Pazarlama, İçerik Pazarlaması, Video Konferans Sistemleri, Etkileşimli Dijital Medya, Mesajlaşma Uygulamaları Ders Kitabı: "Dijital Pazarlama İletişimi Araçları" Sayfa: 46-150 Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
9 Dijital İçerik Pazarlaması – Stratejiler, Formatlar ve Uygulamalar Ders Kitabı: "Dijital İçerik Pazarlaması" Sayfa: 159-176. Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
10 Mobil Pazarlama Ders Kitabı: "Mobil Pazarlama" Sayfa:219-239. Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
11 Dijital Müşteri Deneyimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Ders Kitabı: "Dijital Müşteri Deneyimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi" Sayfa: 271-292. Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
12 Dijital Pazarlamada Büyük Veri Ders Kitabı: "Dijital Pazarlamada Büyük Veri" Sayfa: 303-329. Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
13 Dijital Pazarlamada Etik Ders Kitabı: "Dijital Pazarlamada Etik" Sayfa: 349-387. Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.
14 Dijital Pazarlamada Yenilikçi Teknoloji ve Trendler Ders Kitabı: "Dijital Pazarlamada Yenilikçi Teknoloji ve Trendler" Sayfa: 433-457. Tuna, Murat. Fatih. (ed.) (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi, Özgür Yayınları, Gaziantep.

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 3 4 3 3 4 3 2 4 4 3 4 3 4
Bi1 5 3 2 3 3 2 1 3 2 3 3 2 3
Be2 4 4 3 3 3 2 1 3 3 3 4 3 3
Be3 3 5 4 3 4 3 2 4 4 3 3 2 4
Be4 3 4 3 3 4 4 3 5 4 3 3 2 4
Be5 3 5 5 3 4 4 3 5 5 3 4 3 5
Ye6 2 3 3 3 3 3 2 3 3 5 4 5 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=289994&lang=tr