Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
7ISL441Hizmet Pazarlaması3+0+03524.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin hizmet sektörünün pazarlama dinamiklerini anlamalarını ve hizmet pazarlamasının ürün pazarlamasından farklı yönlerini kavramalarını sağlamaktır. Öğrenciler, hizmetlerin özelliklerini, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti ilişkisini, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejilerini öğrenerek hizmet işletmelerine yönelik etkili pazarlama kararları alabilme becerisi kazanırlar.
Dersin İçeriği Ders içeriği; hizmetlerin kavramsal çerçevesi, hizmet sektörünün gelişimi, hizmetlerin özellikleri (soyutluk, ayrılmazlık, heterojenlik ve dayanıksızlık), hizmet pazarlaması bileşenleri ve hizmet ürünü, hizmetlerin fiyatlandırılması, dağıtım stratejileri, hizmetlerde pazarlama iletişimi, hizmet kalitesi ölçüm modelleri, hizmet hataları ve telafisi, fiziksel kanıtlar, kapasite ve süreç yönetimi gibi konuları kapsamaktadır. Ders boyunca teorik bilgiler vaka analizleri ve güncel sektör örnekleriyle desteklenmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, vaka analizi, makale incelemesi, grup çalışması.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç. Dr. Sıddık BOZKURT siddikbozkurt@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Koç, E. (2021). Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi: Global ve Yerel Yaklaşım (4. Baskı). İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
Ders Notları Koç, E. (2021). Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi: Global ve Yerel Yaklaşım (4. Baskı). İstanbul: Seçkin Yayıncılık.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 137

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Bilgi 
1 Hizmet pazarlamasının temel kavramlarını ve ürün pazarlamasından farklarını açıklar.
Beceri 
2 Hizmet sektöründe müşteri beklentileri, memnuniyet ve kalite ilişkisini analiz eder.
3 Hizmet pazarlamasında fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejilerini değerlendirir.
Yetkinlik 
4 Hizmet işletmeleri için uygun pazarlama kararları alır ve sektörel uygulamaları yorumlar.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Hizmetlere ve hizmet pazarlamasına giriş
2 Hizmetlerin özellikleri ve hizmet pazarlamasının temel farklılıkları
3 Hizmet pazarlaması bileşenleri ve hizmet ürünü
4 Hizmetlerde fiyatlandırma stratejileri
5 Hizmet işletmeleri için pazarlama karması
6 Hizmetlerde dağıtım kanalları
7 Hizmet kalitesi ve ölçüm modelleri
8 Hizmet hatası ve telafisi
9 Fiziksel kanıtlar ve hizmet atmosferi
10 Hizmetlerde kapasite yönetimi
11 Hizmetlerde süreç yönetimi
12 Hizmet işletmelerinde teknoloji ve dijitalleşme
13 Genel Tekrar
14 Grup Proje Sunumları

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 5 2 3 5 4 2 3 1 2 3 1 2
Bi1 5 4 1 3 4 3 1 1 1 1 1 1 1
Be2 4 4 1 3 4 4 1 3 1 1 1 1 1
Be3 4 5 1 3 5 4 3 3 1 1 4 1 1
Ye4 4 5 3 3 5 4 4 3 1 3 4 1 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=289997&lang=tr