|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
İşletme
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin hizmet sektörünün pazarlama dinamiklerini anlamalarını ve hizmet pazarlamasının ürün pazarlamasından farklı yönlerini kavramalarını sağlamaktır. Öğrenciler, hizmetlerin özelliklerini, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti ilişkisini, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejilerini öğrenerek hizmet işletmelerine yönelik etkili pazarlama kararları alabilme becerisi kazanırlar.
|
|
Dersin İçeriği
|
Ders içeriği; hizmetlerin kavramsal çerçevesi, hizmet sektörünün gelişimi, hizmetlerin özellikleri (soyutluk, ayrılmazlık, heterojenlik ve dayanıksızlık), hizmet pazarlaması bileşenleri ve hizmet ürünü, hizmetlerin fiyatlandırılması, dağıtım stratejileri, hizmetlerde pazarlama iletişimi, hizmet kalitesi ölçüm modelleri, hizmet hataları ve telafisi, fiziksel kanıtlar, kapasite ve süreç yönetimi gibi konuları kapsamaktadır. Ders boyunca teorik bilgiler vaka analizleri ve güncel sektör örnekleriyle desteklenmektedir.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, tartışma, vaka analizi, makale incelemesi, grup çalışması.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Doç. Dr. Sıddık BOZKURT siddikbozkurt@osmaniye.edu.tr
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Koç, E. (2021). Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi: Global ve Yerel Yaklaşım (4. Baskı). İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
|
|
Ders Notları
|
Koç, E. (2021). Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi: Global ve Yerel Yaklaşım (4. Baskı). İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
|
Ders Yapısı
|
Sosyal Bilimler
|
%40
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%60
|
|
|