|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
İşletme
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin kariyer yönetiminin temel kavram ve süreçlerini anlayarak çalışma yaşamında kariyer planlama, kariyer geliştirme ve kariyer sorunlarına yönelik çözüm üretebilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, kariyer yönetiminin temel kavramlarını, bireysel ve örgütsel kariyer planlama süreçlerini ve kariyer geliştirme yaklaşımlarını ele almaktadır. Kariyer engelleri, mentorluk, çağdaş kariyer modelleri ve kariyer sorunlarına yönelik çözüm yolları incelenmekte; öğrencilerin kendi kariyer planlarını oluşturabilmelerine yönelik uygulamalı çalışmalar yapılmaktadır.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Ders, teorik anlatımlar, sınıf içi tartışmalar, vaka analizleri ve öğrencilerin kendi becerilerini geliştirmeye yönelik sınıf içi etkinlikler içermektedir.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğr. Üyesi Meryem Derya YEŞİLTAŞ https://akbis.osmaniye.edu.tr/@deryayesiltas deryayesiltas@osmaniye.edu.tr
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Kariyer Yönetimi, Temel Çalık, Figen Ereş Kariyer Yönetimi ve İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları, Şerif Şimşek, Adnan Çelik, Ayten Akatay Career Management by Jeffrey H. Greenhaus, Gerard A. Callanan and Veronica M. (Maria) Godshalk (Nov 11, 2009) Serpil Aytac, (2006) Kariyer planlaması,Yönetimi, Geliştirilmesi ve sorunları, Ezgi yayınevi, Bursa Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından geliştirilen YTNK TV dijital eğitim platformu
|
|
Ders Notları
|
Tüm Yönleriyle Kariyer Yönetimi. Akdoğan, A. A., Acar, A. C., Semerci, A. B., Ergeneli, A., Börü, D. E., Bingöl, D., ... & Sabuncuoğlu, Z. Nobel Akademik Yayıncılık. Kariyer Yönetimi - İdeal Kariyeriniz için Yeni Yollar, Yazar: Donna J. Yena Editör Diğdem M. Siyez Yayınevi Nobel Akademik Yayıncılık
|
|