Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
7ISL475Perakende Mağaza Yönetimi3+0+03524.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin perakende mağaza yönetiminin temel kavramlarını, süreçlerini ve stratejik karar alanlarını bütüncül biçimde kavramalarını sağlamaktır. Öğrenciler; mağaza formatlarını, yer seçimi ve düzenini, ürün karması, fiyatlandırma ve müşteri hizmetleri gibi temel yönetim konularını analiz edebilecek, mağaza atmosferi ve görsel sunumun tüketici davranışları üzerindeki etkilerini değerlendirebilecektir. Ayrıca dijital perakendecilik, çoklu kanal ve omni-kanal stratejileri ile akıllı perakende teknolojileri hakkında güncel bilgi edinecek ve bu gelişmeleri mağaza yönetimi kararlarına uygulama becerisi kazanacaklardır. Böylece öğrenciler, hem geleneksel hem dijital perakende alanında stratejik düşünme, problem çözme ve yenilikçi uygulama yetkinlikleri geliştireceklerdir. Sonuç olarak, öğrenciler yalnızca teorik ve uygulamalı bilgi edinmekle kalmayacak, aynı zamanda perakendeciliğin heyecan verici dünyasını keşfedeceklerdir.
Dersin İçeriği Bu derste, perakendecilikle ilgili temel kavramlar ve perakendecilik kuramları ele alınarak, perakendeciliğin ekonomik sistem içerisindeki yeri ve önemi tartışılmaktadır. Ders kapsamında; perakendeci işletme formatları, perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler, perakendeci işletmelerde tüketici davranışları ve perakende stratejileri incelenmektedir. Ayrıca, mağaza kuruluş yeri kararları ve seçimi, ürün karması yönetimi, satın alma süreci, bilgi sistemleri ve perakende tedarik zinciri yönetimi konularına odaklanılmaktadır. Dersin uygulamalı bölümünde; fiyatlandırma, perakende pazarlama iletişimi, mağaza faaliyetlerinin yönetimi, mağaza yerleşimi ve tasarımı, mağaza atmosferi, görsel sunum ve müşteri hizmetleri konuları ele alınmaktadır. Son olarak, dijital perakendecilik, çoklu kanal (multi-channel) ve omni-kanal (omni-channel) stratejileri ile akıllı perakende teknolojisi uygulamaları kapsamlı biçimde değerlendirilmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders; anlatım, tartışma, vaka analizi, grup çalışmaları, sunumlar ve uygulamalı örneklerle desteklenecektir. Öğrencilerin teorik bilgileri gerçek yaşam örnekleriyle ilişkilendirmelerini sağlamak amacıyla görsel materyaller, güncel sektör raporları, saha gözlemleri ve dijital perakendecilik uygulamalarından yararlanılacaktır. Ayrıca mağaza atmosferi, müşteri hizmetleri ve dijital perakende teknolojileri gibi konularda örnek olay incelemeleri ve interaktif sınıf etkinlikleri kullanılacaktır.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. Gülhan YENİLMEZ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Joseph PINE ve James GILMORE (2012), Deneyim Ekonomisi, (Çev: Levent Cinemre), Optimist Yayınları, Yayın no: 283, Tor Ofset San.Tic. Ltd. Şti., İSTANBUL.
Ders Notları Tek, Ö. B., & Orel, F. Demirci (2008). Perakende Pazarlama Yönetimi, 3. Baskı
Dökümanlar Tek, Ö. B., & Orel, F. Demirci (2008). Perakende Pazarlama Yönetimi, 3. Baskı

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 156

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Bilgi 
1 Öğrenciler perakendecilikle ilgili temel kavramları ve kuramları açıklayarak perakendeciliğin ekonomik sistemdeki yerini yorumlar.
Beceri 
2 Perakendeci işletmelerin stratejik karar alanlarını (mağaza yeri, ürün karması, fiyatlandırma, tedarik zinciri vb.) analiz eder.
3 Mağaza yerleşimi, atmosferi, görsel sunum ve müşteri hizmetleri gibi uygulamaları tüketici davranışlarıyla ilişkilendirerek değerlendirir.
Yetkinlik 
4 Dijital perakendecilik, çoklu kanal ve omni-kanal stratejilerini karşılaştırarak mağaza yönetimi süreçlerinde uygular.
5 Akıllı perakende teknolojilerinin işletme performansı ve müşteri deneyimi üzerindeki etkilerini analiz eder.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Perakendeciliğe Giriş ve Temel Kavramlar Ders kitabı ilgili bölüm
2 Perakendecilik Kuramları ve Gelişim Süreci Ders kitabı ilgili bölüm
3 Perakendeci İşletme Formatları ve Türleri Ders kitabı ilgili bölüm
4 Perakendeciliği Etkileyen Çevresel Faktörler Ders kitabı ilgili bölüm
5 Perakendeci İşletmelerde Tüketici Davranışları Ders kitabı ilgili bölüm
6 Perakende Stratejileri ve Konumlandırma Ders kitabı ilgili bölüm
8 Mağaza Kuruluş Yeri Kararları ve Seçimi Ders kitabı ilgili bölüm
9 Ürün Karması Yönetimi Ders kitabı ilgili bölüm
10 Satın Alma Süreci Yönetimi
11 Bilgi Sistemleri ve Perakende Tedarik Zinciri Yönetimi Ders kitabı ilgili bölüm
12 Fiyatlandırma ve Perakende Pazarlama İletişimi Ders kitabı ilgili bölüm
13 Mağaza Faaliyetleri, Düzeni ve Atmosfer Yönetimi Ders kitabı ilgili bölüm
14 Dijital, Çoklu ve Omni-Kanal Perakendecilik & Akıllı Teknolojiler Ders kitabı ilgili bölüm

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 3 2 2 3 2 1 3 3 1 3 1 3
Bi1 5 3 1 2 2 3 1 2 1 1 3 1 2
Be2 5 4 2 2 3 2 1 3 4 1 4 1 3
Be3 3 3 2 2 3 3 1 2 2 2 3 1 3
Ye4 3 3 2 3 4 2 1 5 3 1 3 1 3
Ye5 3 3 1 3 4 2 1 5 3 1 3 1 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290006&lang=tr