Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
7ISL481Reklamcılık3+0+03524.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere reklamcılığın tarihsel gelişimini, kültürel ve ekonomik bağlamını kavratmak; medya türleriyle reklam ilişkisini açıklamak; geleneksel ve dijital mecralarda reklam stratejileri geliştirebilmelerini sağlamak; etik ve yasal düzenlemeleri dikkate alarak yaratıcı reklam kampanyaları tasarlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders, reklamcılığın tarihsel gelişimini, kültür endüstrisi ve tüketim kültürüyle ilişkisini, basılı, radyo, televizyon, internet ve mobil mecralarda reklam uygulamalarını kapsar. Ayrıca dijitalleşme sürecinde reklam stratejilerindeki dönüşümleri, etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri inceleyerek öğrencilerin farklı medya ortamlarında etkili reklam tasarımları geliştirmelerine zemin hazırlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ters-yüz sınıf, Anlatım, Beyin Fırtsınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih AÇAR https://akbis.osmaniye.edu.tr/@mfatihacar mfatihacar@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Ders Notları Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Dökümanlar https://drive.google.com/file/d/1hVVrPQLWMe51-PuI8382kuPunAEolLpc/view

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 139

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Bilgi 
1 Reklamcılığın tarihsel gelişimini ve kültür endüstrisiyle ilişkisini açıklar.
2 Farklı medya türlerinde reklamın temel özelliklerini ve işlevlerini tanımlar.
Beceri 
3 Reklam örneklerini yaratıcı fikir, hedef kitle ve mesaj boyutları açısından analiz eder.
4 Dijitalleşme sürecinde ortaya çıkan yeni reklam biçimlerini değerlendirir.
5 Farklı medya mecralarına uygun yaratıcı reklam stratejileri tasarlar.
Yetkinlik 
6 Reklam uygulamalarında etik ilkeler ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Reklamcılığa Giriş: Kavram, Tanımlar ve Reklamın Toplumsal İşlevi Ünite 1, s. 3–14 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
2 Kültür Endüstrisi, Tüketim Kültürü ve Reklam İlişkisi Ünite 1, s. 15–23 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
3 Reklamın Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’de Reklamcılığın Dönüm Noktaları Ünite 2, s. 24–39 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
4 Reklam Endüstrisinin Yapısı: Reklamveren, Ajans, Medya ve Destekleyiciler Ünite 2, s. 33–41 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
5 Basılı Medyada Reklam: Gazete, Dergi ve Katalog Reklamları Ünite 3, s. 44–55 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
6 Basın Reklamlarında Yaratıcılık, Ölçümleme ve Etkinlik Değerlendirme Ünite 3, s. 55–62 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
7 Radyo Reklamcılığı: Özellikleri, Avantajları ve Yaratıcı Süreçler Ünite 4, s. 64–81 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
8 Televizyon Reklamcılığı: Türleri, Üretim Aşamaları ve Yayın Politikaları Ünite 5, s. 86–108 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
9 Televizyon ve Reklam İlişkisi: Yayın Stratejileri ve İçerik Tektipleşmesi Ünite 5, s. 99–111 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
10 İnternet Reklamcılığı: Dijitalleşme ve Yeni Reklam Türleri Ünite 6, s. 116–129 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
11 İnternet Reklamlarında Etkililik, Ölçümleme ve Kullanıcı Deneyimi Ünite 6, s. 129–134 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
12 Mobil Reklamcılık: Türler, Teknolojiler ve Kampanya Yönetimi Ünite 7, s. 136–148 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
13 Mobil Reklamlarda Ölçümleme, Analiz ve Yenilikçi Uygulamalar Ünite 7, s. 148–154 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
14 Reklamda Etik, Yasal Düzenlemeler ve Denetim Süreci Ünite 8, s. 156–184 Dağtaş, B. (Ed.). (2019). Medya ve Reklam. Anadolu Üniversitesi Yayınları.

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 3 3 4 4 3 3 3 3 4 3 4
Bi1 5 3 2 3 3 3 2 2 2 3 4 3 3
Bi2 4 3 2 3 3 3 3 3 2 3 3 2 3
Be3 4 4 3 3 4 4 3 3 3 3 4 3 4
Be4 4 4 3 3 4 4 3 4 3 3 4 3 4
Be5 3 5 4 3 4 4 3 4 4 3 4 3 5
Ye6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 5 4 5 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290008&lang=tr