Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
7ISL407Türkiye Ekonomisi3+0+03522.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı Türkiye Ekonomisinin yapısındaki değişimleri tarihsel perspektif çerçevesinde incelemek, tartışmak ve Türkiye Ekonomisi ile ilgili temel kavramların anlaşılmasıdır.
Dersin İçeriği Türkiye Ekonomisinin dinamiklerinin yüz yüze ve sözlü olarak aktarılması ile beraber öğrencilerle interaktif bir şekilde dersin işlenmesi bu dersin öğretim yöntem ve tekniklerini oluşturmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Alperen AĞCA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Tokgöz, E. (2018). Türkiye’nin İktisadi Gelişme Tarihi (1914-2018), 11. Baskı, İmaj Yayınevi, Ankara.
Ders Notları Tokgöz, E. (2018). Türkiye’nin İktisadi Gelişme Tarihi (1914-2018), 11. Baskı, İmaj Yayınevi, Ankara.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 143

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 İçinde yaşanılan toplumun iktisadi ve sosyal yapısının kökenleri ve gelişimini tespit etme yeteneği elde edilir. Bunun dışında Türkiye Ekonomisinin reel sorunlarının incelenmesini ve değerlendirmesini yapabilme ve çözüm önerileri üretme kapasitesi genişler. Türkiye ekonomisinin yerel özgünlüklerini küresel iktisadi gelişmeleri göz önünde bulundurarak inceleyebilme yeteneği gelişir.
2 Ek olarak, öğrenci sahip olduğu bilgi ve eğitimi, ülkenin refahının artırılabilmesini sağlayacak biçimde kullanabilmeyi ve bu bilgiyi toplumla paylaşabilme olanaklarını geliştirir.
3 İçinde yaşanılan toplumun iktisadi ve sosyal yapısının kökenleri ve gelişimini tespit etme yeteneği elde edilir.
4 Bunun dışında Türkiye Ekonomisinin reel sorunlarının incelenmesini ve değerlendirmesini yapabilme ve çözüm önerileri üretme kapasitesi genişler.
5 Türkiye Ekonomisinin yerel özgünlüklerini küresel iktisadi gelişmeleri göz önünde bulundurarak inceleyebilme yeteneği gelişir.
6 Ek olarak, öğrenci sahip olduğu bilgi ve eğitimi, ülkenin refahının artırılabilmesini sağlayacak biçimde kullanabilmeyi ve bu bilgiyi toplumla paylaşabilme olanaklarını geliştirir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Osmanlı İmparatorluğu Ekonomisinin mirası
2 Geç Osmanlı Ekonomisinin (1838-1922) temel özellikleri
3 Yeniden inşa yılları: 1923-1929
4 Korumacı ve devletçi sanayileşme dönemi: 1930-1939
5 İkinci Dünya Savaşı yılları: 1940-1945
6 Dünya ekonomisiyle farklı bir eklemlenme denemesi: 1946-1953
7 Demokrasi ve Demokrasiye Müdahale: 1954-1961
8 Dünya'da planlı ve yol gösterici kalkınma
9 Planlı kalkınma dönemine geçiş ve içe dönük, dışa bağımlı genişleme: 1962-1976
10 1980 dönüşümü: 24 Ocak kararları ve 12 Eylül askeri darbesi
11 Ekonominin dışa yönelmesi ve serbestleşme: 1980-1988 Yeni dünya düzeninde Türkiye Ekonomisi: 1989-1997
12 2001 krizi ve Ak Partili yıllar
13 Küresel iktisadi kriz ve Türkiye Ekonomisine yansımaları: 2009-2013
14 Türkiye Ekonomisinin yapısındaki son dönem eğilimlerin değerlendirilmesi ve Türkiye Ekonomisinin güncel tartışma konuları

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 3 5 4 3 4 3 4 3 3 3 4 3 3
Ö1 3 5 4 3 4 3 4 3 3 3 4 3 3
Ö2 3 5 5 5 5 3 4 5 3 3 5 5 3
Ö3 5 5 4 3 4 3 4 3 3 5 4 3 3
Ö4 3 5 4 3 4 5 5 3 5 3 4 3 5
Ö5 3 5 4 3 4 3 4 3 3 3 4 3 3
Ö6 3 5 3 3 4 3 4 3 3 3 4 3 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290014&lang=tr