Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
7ISL409Uluslararası Pazarlama3+0+03524.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere küreselleşme sürecinde pazarlama anlayışındaki dönüşümleri kavratmak; uluslararası pazarlamanın temel kavram, strateji ve araçlarını tanıtmak; işletmelerin farklı ülke pazarlarında rekabet avantajı sağlama ve küresel pazarlama kararlarını yönetme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders, küreselleşme olgusunun pazarlama anlayışı üzerindeki etkilerini, uluslararası pazarlara giriş stratejilerini ve küresel pazarlama karmasının (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) temel unsurlarını kapsamaktadır. Kültürel, ekonomik, politik ve teknolojik çevrelerin uluslararası pazarlama kararlarına etkileri, küresel markalaşma ve rekabet stratejileri çerçevesinde ele alınmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ters-yüz sınıf, Anlatım, Beyin fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Fatih AÇAR https://akbis.osmaniye.edu.tr/@mfatihacar mfatihacar@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Altınbaşak Farina, İ., Gegez, A. E., Küçükaslan Ekmekçi, A. ve Er, İ. (2019). Küresel Pazarlama. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Subaşı, S. (2022). Uluslararası Ticaret Odası Reklam ve Pazarlama İletişimi Kuralları Çerçevesinde Gerçeklik, Sosyal Sorumluluk ve Dürüstlük İlkelerinin Pazarlama İletişimi Etiği Açısından H&M Markası Üzerinden İncelenmesi. Turkish Journal of Marketing
Şeker, A. (2020). Dünyada ve Türkiye’de Teknolojik Gelişme ve Yüksek Teknoloji İhracat Trendleri.
Ders Notları Altınbaşak Farina, İ., Gegez, A. E., Küçükaslan Ekmekçi, A., & Er, İ. (2019). Küresel Pazarlama. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2821, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1779, Eskişehir.
Dökümanlar https://drive.google.com/file/d/1VjYn74PeOAdQadfF-DWLvpbNGP7TGXDH/view

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 139

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Bilgi 
1 Küreselleşme sürecinin pazarlama anlayışı ve işletme stratejileri üzerindeki etkilerini açıklar.
Beceri 
2 Uluslararası pazarlara giriş nedenlerini ve pazar seçim süreçlerini analiz eder.
3 Kültürel, ekonomik, politik ve teknolojik çevrelerin pazarlama kararlarına etkisini değerlendirir.
4 Uluslararası pazarlama karmasının (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) unsurlarını ülke pazarlarının özellikleriyle ilişkilendirir.
5 Uluslararası tüketici davranışlarını ve kültürel farklılıkların pazarlama stratejilerine etkisini yorumlar.
6 Küresel pazarlarda etik, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik ilkelerini pazarlama uygulamalarıyla ilişkilendirir

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazarlamadan Uluslararası Pazarlamaya Geçiş ve Küreselleşme Süreci Ders Kitabı: Küresel Pazarlama Ünite 1, s. 3–10 Altınbaşak Farina, İ. ve diğ. (2019). Küresel Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
2 Küreselleşmeyi Hızlandıran ve Sınırlayan Etkenler Ünite 1, s. 10–18 Altınbaşak Farina, İ. ve diğ. (2019). Küresel Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
3 Küresel Pazarlama Yönelimleri ve Yaklaşımlar Ünite 1, s. 19–24 Altınbaşak Farina, İ. ve diğ. (2019). Küresel Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
4 Uluslararası Pazarlama Çevresi – Ekonomik ve Demografik Faktörler Ünite 2, s. 33–42 Altınbaşak Farina, İ. ve diğ. (2019). Küresel Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
5 Uluslararası Pazarlama Çevresi – Kültürel, Politik ve Teknolojik Faktörler Ünite 3, s. 52–70 Altınbaşak Farina, İ. ve diğ. (2019). Küresel Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
6 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri ve Pazar Seçimi Ünite 4, s. 74–93 Altınbaşak Farina, İ. ve diğ. (2019). Küresel Pazarlama, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
7 Küresel Ürün ve Marka Stratejileri Ünite 5, s. 100–118 Altınbaşak Farina, İ., Gegez, A. E., Küçükaslan Ekmekçi, A. ve Er, İ. (2019). Küresel Pazarlama. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
8 Küresel Fiyatlandırma Stratejileri Ünite 6, s. 128–146 Altınbaşak Farina, İ., Gegez, A. E., Küçükaslan Ekmekçi, A. ve Er, İ. (2019). Küresel Pazarlama. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
9 Küresel Dağıtım Kanalları ve Lojistik Yapılar Ünite 7, s. 150–166 Altınbaşak Farina, İ., Gegez, A. E., Küçükaslan Ekmekçi, A. ve Er, İ. (2019). Küresel Pazarlama. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
10 Küresel İletişim Stratejileri – Reklam ve Halkla İlişkiler Ünite 8, s. 174–182 Altınbaşak Farina, İ., Gegez, A. E., Küçükaslan Ekmekçi, A. ve Er, İ. (2019). Küresel Pazarlama. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
11 Küresel İletişim Stratejileri – Kişisel Satış ve Satış Tutundurma Ünite 8, s. 183–189 Altınbaşak Farina, İ., Gegez, A. E., Küçükaslan Ekmekçi, A. ve Er, İ. (2019). Küresel Pazarlama. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
12 Doğrudan Pazarlama ve Dijitalleşmenin Küresel Pazarlamaya Etkisi Ünite 8, s. 190–195 Altınbaşak Farina, İ., Gegez, A. E., Küçükaslan Ekmekçi, A. ve Er, İ. (2019). Küresel Pazarlama. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
13 Küresel Pazarlamada Etik Subaşı, S. (2022). Uluslararası Ticaret Odası Reklam ve Pazarlama İletişimi Kuralları Çerçevesinde Gerçeklik, Sosyal Sorumluluk ve Dürüstlük İlkelerinin Pazarlama İletişimi Etiği Açısından H&M Markası Üzerinden İncelenmesi. Turkish Journal of Marketing Research, 1(1), 55–70 Subaşı, S. (2022). Uluslararası Ticaret Odası Reklam ve Pazarlama İletişimi Kuralları Çerçevesinde Gerçeklik, Sosyal Sorumluluk ve Dürüstlük İlkelerinin Pazarlama İletişimi Etiği Açısından H&M Markası Üzerinden İncelenmesi. Turkish Journal of Marketing Research, 1(1), 55–70
14 Küresel Pazarlamada Güncel Eğilimler Şeker, A. (2020). Dünyada ve Türkiye’de Teknolojik Gelişme ve Yüksek Teknoloji İhracat Trendleri. Şeker, A. (2020). Dünyada ve Türkiye’de Teknolojik Gelişme ve Yüksek Teknoloji İhracat Trendleri.

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 3 3 4 3 3 3 4 3 4 4 4
Bi1 5 3 2 3 4 3 3 2 3 3 4 3 3
Be2 4 5 3 3 4 3 3 3 4 3 4 3 4
Be3 4 4 3 3 4 3 3 3 4 3 5 4 4
Be4 4 5 4 3 4 4 3 4 4 3 4 3 5
Be5 3 4 3 3 4 4 3 3 3 3 4 3 4
Be6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 5 4 5 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290016&lang=tr