Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
7ISL463Yönetim Becerileri3+0+03525.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin modern yönetim ortamlarında gerekli olan temel yönetim becerilerini geliştirerek, gerçek iş koşullarında etkili karar alma, ekip yönetimi, liderlik ve yenilikçilik yetkinlikleri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders, yönetim teorilerinden ziyade yönetim becerilerinin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Öz farkındalık, stres yönetimi, problem çözme, etkili iletişim, güç ve motivasyon, yetki devri, ekip kurma, pozitif liderlik, değişim yönetimi, inovasyon ve yapay zekânın yönetim süreçlerine etkileri uygulamalı olarak ele alınmaktadır. Amaç, öğrencilerin gerçek iş ortamlarında etkili yönetim becerileri geliştirmesini sağlamaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Meryem Derya Yeşiltaş
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 3.Kanawaty, G. ,(1997) İş Etüdü, MPM yayınları, Ankara
Ders Notları 1) HBR Esaslar (2.Baskı)/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Baskı Yılı: 2013.
2) HBR Yeni Yönetici/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/ Çevirmen: İclal Büyük Devrim Özçelik/ Baskı Yılı:2021.
3) HBR Strateji, Optimist Yayınevi, Çevirmen: Melis İnan; 2013 Temmuz.
4) HBR Strateji 2/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/ Çevirmen: Taner Gezer/ Yayın Yılı: 2021.
5) HBR Değişim/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Yayın Yılı: 2013
6) HBR Ekipler/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Yayın Yılı: 2015
7) HBR İnovasyon/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Yayın Yılı: 2015.
8) HBR Yapay Zeka/Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Nadir Özata/Yayın Yılı: 2020.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 157

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Liderlik, stres yönetimi, ekip yönetimi, yönetimde iletişim gibi konulardaki bilgi ve becerinin geliştirilmesi
2 Yönetim ve yöneticilik konusundaki uygulamaya yönelik ve pratik bilgilerin öğrenilmesi
3 İşletme ve yönetim ile ilgili olarak farklı bakış açıları ve yaklaşım tarzlarının geliştirilmesi
4 İşletme ve işletme yönetimi konularının öğrenilmesi

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kendini Tanımak "Kendini Tanımak", HBR Yönetim ve Psikoloji, s.133-146 "Kendini Tanımak", HBR Yönetim ve Psikoloji, s.133-146
2 Kendini Yönetmek "Kendini Yönetmek", HBR Esaslar, s.61-86. "Kendini Yönetmek", HBR Esaslar, s.61-86.
3 Stresle Başa Çıkmak "Nasıl Kullanacağınızı Bilirseniz Stres Yararlı Olabilir", HBR Yönetim ve Psikoloji, s101-106 "Nasıl Kullanacağınızı Bilirseniz Stres Yararlı Olabilir", HBR Yönetim ve Psikoloji, s101-106
4 Zorluklar Karşısında Toparlanma "Zorluklar Karşısında Kendinizi Nasıl Toparlayabilirsiniz?" HBR Yönetim ve Psikoloji, s107-122. "Zorluklar Karşısında Kendinizi Nasıl Toparlayabilirsiniz?" HBR Yönetim ve Psikoloji, s107-122.
5 Kariyer Bozgunları Sonrasında Toparlanmak "Kariyer Bozgunlarının Ardından Toparlanmak", HBR Yönetim ve Psikoloji, s.123-131. "Kariyer Bozgunlarının Ardından Toparlanmak", HBR Yönetim ve Psikoloji, s.123-131.
6 İkna Yoluyla Değişim "İkna Yoluyla Değişim", HBR Değişim, s. 29-50 "İkna Yoluyla Değişim", HBR Değişim, s. 29-50
7 Zaman Yönetimi "Yönetime Ayrılan Zaman: Maymun Kimin Sırtında", HBR Yeni Yönetici, s.199-215. "Yönetime Ayrılan Zaman: Maymun Kimin Sırtında", HBR Yeni Yönetici, s.199-215.
8 Ekip Kurmak "Harika Ekipler Kurmanın Yeni Bilimi", HBR Ekipler, s.7-48. "Harika Ekipler Kurmanın Yeni Bilimi", HBR Ekipler, s.7-48.
9 Ekip Yönetimi "Ekipler Neden Başarısız Olur? Richard Hackman ile Röportaj", HBR Ekipler, s.31-48. "Ekipler Neden Başarısız Olur? Richard Hackman ile Röportaj", HBR Ekipler, s.31-48.
10 Liderler İçin Duygusal Zeka "Lideri Lider Yapan Nedir?" HBR Yeni Yönetici, s.107-133. "Lideri Lider Yapan Nedir?" HBR Yeni Yönetici, s.107-133.
11 Değişimi Yönetmek "Değişimi Yönetmek: Dönüşüm Çabaları Neden Başarısız Kalıyor?", HBR Değişim, s7-27. "Değişimi Yönetmek: Dönüşüm Çabaları Neden Başarısız Kalıyor?", HBR Değişim, s7-27.
12 Değişim Yönetiminin Zorlukları "Değişim Yönetiminin Zor Yanı", HBR Değişim, s.209-236. "Değişim Yönetiminin Zor Yanı", HBR Değişim, s.209-236.
13 Yapay Zeka Projelerinde Başarısızlık "Gerçek Dünya İçin Yapay Zeka", HBR Yapay Zeka, s.7-29. "Gerçek Dünya İçin Yapay Zeka", HBR Yapay Zeka, s.7-29.
14 Yapay Zeka ve Karar Alma "Algortitmalar da Yöneticilere İhtiyaç Duyar", HBR Yapay Zeka, s.45-56 "Algortitmalar da Yöneticilere İhtiyaç Duyar", HBR Yapay Zeka, s.45-56

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 3 3 4 3 3 3 2 4 3 3 3
Ö1 5 4 3 3 4 3 2 2 1 2 1 1 3
Ö2 4 5 4 3 4 3 3 3 2 3 2 2 3
Ö3 4 4 3 4 4 4 3 3 2 4 3 3 3
Ö4 4 3 3 3 4 3 3 3 3 5 4 4 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290018&lang=tr