Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
8ISL482Halkla İlişkiler3+0+03523.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin halkla ilişkiler kavramını, tarihsel gelişimini, temel ilkelerini ve uygulama alanlarını kavramalarını sağlamaktır. Kurumsal iletişim, medya ilişkileri ve kriz yönetimi gibi konulara odaklanarak stratejik iletişim becerileri kazandırılır.
Dersin İçeriği Halkla İlişkiler dersi, öğrencilerin kurumların hedef kitleleriyle etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmelerini amaçlar. Ders kapsamında halkla ilişkilerin temel kavramları, tarihsel gelişimi, kurumsal iletişim stratejileri, medya ilişkileri, kriz iletişimi ve etik ilkeler ele alınır. Öğrenciler, iletişim kampanyası planlama ve uygulama süreçlerini öğrenerek kurumsal itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanırlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders, anlatım, tartışma, örnek olay analizi, grup çalışmaları ve sunum teknikleriyle yürütülmektedir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Meltem Canoğlu
Dersi Verenler Doç. Dr. Meltem Canoğlu
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar SEZGİN, Murat, Halkla İlişkiler, Yüce Medya Yayınları
KAZANCI, Metin, Halkla İlişkiler
Ders Notları Zorunlu Kitap: Seçkin Yayıncılık – “Halkla İlişkiler: Kuram ve Uygulama”
• Ek Kaynaklar:
• Gregory, A. (2015). Planning and Managing Public Relations Campaigns
• Cutlip, S. M., Center, A. H., & Broom, G. M. (2006). Effective Public Relations
Dökümanlar Çeşitli gazeteler, İşletme gazete ve dergileri, El ilanları, Broşür, Afiş, El kitabı,
Sınavlar 1 Ara sınav , 1 Dönem sonu sınavı

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 1 % 10
Proje 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 16 3 48
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 2 32
Ödevler 1 10 10
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 135

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Halkla ilişkilerin temel kavramlarını tanımlar.
2 Kurumsal iletişim stratejilerini analiz eder.
3 Medya ile etkili iletişim kurma yöntemlerini uygular.
4 Kriz iletişimi planı hazırlar.
5 Etik ilkeleri halkla ilişkiler bağlamında değerlendirir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Halkla İlişkilerin Tanımı ve Tarihçesi
2 Temel Kavramlar ve İlkeler
3 Kurumsal İletişim
4 Medya İlişkileri
5 Kriz Yönetimi ve İletişimi
6 Etik ve Yasal Boyutlar
7 Halkla İlişkiler Kampanyası Planlama
8 Halkla İlişkiler Kampanyası Planlama
9 Hedef Kitle Analizi
10 Dijital Halkla İlişkiler
11 İç İletişim ve Çalışan İlişkileri
12 Vaka Analizleri
13 Sunumlar ve Uygulamalar
14 Genel Değerlendirme

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 3 2 1 1 2 3 2 1 2 2 2 2 2
Ö1 4 2 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1
Ö2 4 3 1 1 3 3 1 1 2 1 3 1 1
Ö3 2 1 1 1 1 4 4 2 1 1 1 1 1
Ö4 2 4 1 1 2 3 3 1 4 2 3 1 2
Ö5 2 2 1 1 1 2 1 1 1 5 2 4 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290025&lang=tr