|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
İşletme
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin halkla ilişkiler kavramını, tarihsel gelişimini, temel ilkelerini ve uygulama alanlarını kavramalarını sağlamaktır. Kurumsal iletişim, medya ilişkileri ve kriz yönetimi gibi konulara odaklanarak stratejik iletişim becerileri kazandırılır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Halkla İlişkiler dersi, öğrencilerin kurumların hedef kitleleriyle etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmelerini amaçlar. Ders kapsamında halkla ilişkilerin temel kavramları, tarihsel gelişimi, kurumsal iletişim stratejileri, medya ilişkileri, kriz iletişimi ve etik ilkeler ele alınır. Öğrenciler, iletişim kampanyası planlama ve uygulama süreçlerini öğrenerek kurumsal itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanırlar.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Ders, anlatım, tartışma, örnek olay analizi, grup çalışmaları ve sunum teknikleriyle yürütülmektedir.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Doç. Dr. Meltem Canoğlu
|
|
Dersi Verenler
|
Doç. Dr. Meltem Canoğlu
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
SEZGİN, Murat, Halkla İlişkiler, Yüce Medya Yayınları KAZANCI, Metin, Halkla İlişkiler
|
|
Ders Notları
|
Zorunlu Kitap: Seçkin Yayıncılık – “Halkla İlişkiler: Kuram ve Uygulama” • Ek Kaynaklar: • Gregory, A. (2015). Planning and Managing Public Relations Campaigns • Cutlip, S. M., Center, A. H., & Broom, G. M. (2006). Effective Public Relations
|
|
Dökümanlar
|
Çeşitli gazeteler, İşletme gazete ve dergileri, El ilanları, Broşür, Afiş, El kitabı,
|
|
Sınavlar
|
1 Ara sınav , 1 Dönem sonu sınavı
|
Ders Yapısı
|
Sosyal Bilimler
|
%20
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%80
|
|
|