|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
İşletme
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin marka kavramını, marka yönetiminin temel ilkelerini, stratejik marka kararlarını ve marka iletişiminin işletme üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, marka kimliği oluşturma, marka konumlandırma, marka değeri geliştirme ve marka iletişimi stratejilerini analiz ederek işletme hedefleri doğrultusunda markaya değer kazandırma becerisi kazanırlar.
|
|
Dersin İçeriği
|
Ders içeriği; marka kavramı, marka ve ürün farkı, markalaşma süreci, marka kimliği ve imajı, marka konumlandırma, marka değeri, marka kişiliği, marka sadakati, marka iletişimi, marka mimarisi, kurumsal markalaşma, dijital markalaşma, marka yönetiminde etik ve kriz yönetimi konularını kapsar. Ayrıca markalaşmanın ulusal ve uluslararası düzeyde stratejik önemi tartışılır.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, tartışma, vaka analizi, makale incelemesi, grup çalışması.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Doç. Dr. Sıddık BOZKURT siddikbozkurt@osmaniye.edu.tr
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Atatürk Üniversitesi (2020). Marka Yönetimi. Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Taşkıran, H. B. (2020). Marka İletişimi Yönetimi. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları
|
|
Ders Notları
|
Atatürk Üniversitesi (2020). Marka Yönetimi. Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
Taşkıran, H. B. (2020). Marka İletişimi Yönetimi. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları.
|
Ders Yapısı
|
Sosyal Bilimler
|
%40
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%60
|
|
|