Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
8ISL480Pazarlamada Güncel Konular3+0+03524.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İşletme
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve değişen pazarlama anlayışlarını öğrencilere tanıtmaktır. Öğrenciler, pazarlamanın dinamik yapısını kavrayarak yeni yaklaşımları analiz edebilme, pazarlama teorilerini güncel uygulamalarla ilişkilendirebilme ve eleştirel düşünme becerisi geliştirme hedefindedir.
Dersin İçeriği Ders içeriği; pazarlama alanında güncel tartışma konularını kapsamaktadır. İşlenecek başlıca konular arasında postmodern pazarlama, dijital pazarlama, nöropazarlama, sürdürülebilirlik, etik, deneyimsel pazarlama, müşteri ilişkileri yönetiminde yenilikler, sosyal medya pazarlaması, marka yönetiminde güncel eğilimler, veri tabanlı ve içerik pazarlaması, mobil pazarlama ve yeşil pazarlama yer almaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, makale incelemesi, örnek olay analizi, grup çalışması.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç. Dr. Sıddık BOZKURT
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Üzerm, N. (Ed.) (2022). Pazarlamada Güncel Gelişmeler. Nobel Yayıncılık, Ankara.
Ders Notları Üzerm, N. (Ed.) (2022). Pazarlamada Güncel Gelişmeler. Nobel Yayıncılık, Ankara.
Ödevler Var
Sınavlar Var

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %40
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 137

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Bilgi 
1 Pazarlamada ortaya çıkan yeni yaklaşımları tanımlar ve açıklar.
Beceri 
2 Güncel pazarlama uygulamalarını teorik bilgilerle ilişkilendirir.
3 Dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve etik konularını pazarlama perspektifinden analiz eder.
Yetkinlik 
4 Pazarlama alanındaki güncel eğilimleri eleştirel olarak değerlendirir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazarlamada güncel gelişmelere giriş
2 Postmodern pazarlama yaklaşımları
3 Sosyal medya pazarlaması ve dijital içerik stratejileri
4 Müşteri deneyimi ve deneyimsel pazarlama
5 Marka yönetiminde yeni trendler
6 Veri tabanlı ve içerik pazarlaması
7 Nöropazarlama ve tüketici davranışları
8 Sürdürülebilirlik ve yeşil pazarlama
9 Etik pazarlama ve sosyal sorumluluk
10 Dijital pazarlama ve mobil stratejiler
11 Politik pazarlama ve algı yönetimi
12 Kültürel pazarlama ve küresel eğilimler
13 Genel tekrar ve değerlendirme
14 Grup Proje Sunumları

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 5 2 4 4 4 2 3 1 2 5 2 2
Bi1 5 4 1 3 4 3 1 1 1 1 4 1 1
Be2 5 5 1 4 4 4 1 3 1 1 5 1 1
Be3 4 5 1 4 4 5 3 3 1 3 5 4 1
Ye4 4 5 3 3 5 5 4 3 1 3 4 1 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290037&lang=tr