Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
4FTT220Engellilik ve Yaşam2+0+02228.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Engelli bireyin yaşam kalitesini artırmak, toplumun engelliliğe dair anlayışını geliştirmek, olumsuz algılara karşı koymak ve bireylerin karşılaştıkları engellerin ortadan kaldırılmasında farkındalık sağlama ve sorumluluk alma bilincini oluşturmak.
Dersin İçeriği Bu ders; Engellilik ve Etik,Sağlık Sınıflandırma Sistemi ,Engelli Kültürü,Engellinin Aile Yaşantısı ve Sosyal Uyumu,Engelli Hakları,Engelli İstihdamı,Engellilerde Fiziksel Aktivite,Engellilerde Yardımcı Gereçler,Engellilerde Yaşam Kalitesi,Toplum Temelli Rehabilitasyon,Engellilik ve Kentsel Yaşam,Engelli Dostu Kentler ve Ülkeler,Genel Tekrar,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Teorik sunumlar, uygulama deneyimleri, soru cevap tartışma.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Dr. Ayşe Nur ŞEKEROĞLU aysenurvural@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Bilgin, K. U. (2008). Özürlülerin çalışma hayatındaki sorunları ve çözüm önerileri Birleşmiş Milletler Özürlü Kişilerin Hakları Sözleşmesi. (2008). T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara.
Ders Notları Bilgin, K. U. (2008). Özürlülerin çalışma hayatındaki sorunları ve çözüm önerileri
Birleşmiş Milletler Özürlü Kişilerin Hakları Sözleşmesi. (2008). T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara.
Dökümanlar Bilgin, K. U. (2008). Problems of people with disabilities in working life and proposed solutions. United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities. (2008). Republic of Turkey, Prime Ministry, Administration for Disabled People. Ankara.
Ödevler engelli bireyler için fizyoterapi yaklaşımları
Sınavlar 1.ara sınav 2.final sınavı

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 66

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Engellilik kavramını tanımlar, engellilik sınıflamasını ayırt eder
2 Engelli kültürünü ve engellinin sosyal uyumunu açıklar.
3 Engelli hakları ve iş olanaklarını açıklar
4 Engelli bireylerin topluma katılımının arttırılması için gerekli düzenlemeleri yapar

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Engellilik ve Etik
2 Sağlık Sınıflandırma Sistemi
3 Engelli Kültürü
4 Engellinin Aile Yaşantısı ve Sosyal Uyumu
5 Engelli Hakları
6 Engelli İstihdamı
7 Engellilerde Fiziksel Aktivite
8 Engellilerde Yardımcı Gereçler
9 Engellilerde Yaşam Kalitesi
10 Toplum Temelli Rehabilitasyon
11 Engellilik ve Kentsel Yaşam
12 Engelli Dostu Kentler ve Ülkeler
13 Genel Tekrar
14 Genel Tekrar

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 2 5 5 3 3 2 5 5 5 2 1 1 1
Ö1 2 5 5 3 3 2 5 5 5 2 1 1 1
Ö2 2 5 5 3 3 2 5 5 5 2 1 1 1
Ö3 2 5 5 3 3 2 5 5 5 2 1 1 1
Ö4 2 5 5 3 3 2 5 5 5 2 1 1 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290946&curProgID=5685&lang=tr