Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
4FTT206Ergonomi2+0+02328.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Rehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarını planlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi,El Değerlendirme ve Tedavisi,Kendine Yardım Aletleri,Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Teorik sunumlar, uygulama deneyimleri, soru cevap tartışma.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Dr. Ayşe Nur ŞEKEROĞLU aysenurvural@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Pendleton, H. M., & Schultz-Krohn, W. (2017). Pedretti's Occupational therapy-e-book: Practice skills for physical dysfunction. Elsevier Health Sciences. International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Ingrid Söderback Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, Heidi Pendleton, Winifred Schultz-krohn Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson
Ders Notları Pendleton, H. M., & Schultz-Krohn, W. (2017). Pedretti's Occupational therapy-e-book: Practice skills for physical dysfunction. Elsevier Health Sciences.
International Handbook
of Occupational Therapy
Interventions, Ingrid Söderback

Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, Heidi Pendleton, Winifred Schultz-krohn

Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson
Dökümanlar Pendleton, H. M., & Schultz-Krohn, W. (2017). Pedretti's Occupational skills therapy-e-book: Practice for physical dysfunction. Elsevier Health Sciences. International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Ingrid Söderback Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, Heidi Pendleton, Winifred Schultz-krohn Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson
Ödevler ergonomik yaklaşımlar
Sınavlar 1.ara sınav 2.final sınavı

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Ergoterapideki genel performans,teori ve modelleri bilir
2 ICF kavramı, çalışma, oyun ve boş zaman aktivitelerindeki rolleri ve işlerin analizini tanımlar
3 Günlük yas¸am aktiviteleri, el, is¸ ve kendine yardım aletleri gibi alanlarda degˆerlendirmeleri örnekler
4 Farklı hastalık gruplarına özgü ergoterapi yaklas¸ımlarını açıklar
5 Yas¸am kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi degˆerlendirme ve tedavi yaklas¸ımlarını tanımlar

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri
2 Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler
3 Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi
4 El Değerlendirme ve Tedavisi
5 Kendine Yardım Aletleri
6 Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi
7 İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar
8 Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler
9 Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi
10 Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi
11 Çevre Bilimi ve Sağlık
12 Kognitif Değerlendirme ve Eğitim
13 Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi
14 Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 5 5 3 4 4 5 5 5 3 1 1 1
Ö1 5 5 5 3 4 4 5 5 5 3 1 1 1
Ö2 5 5 5 3 4 4 5 5 5 3 1 1 1
Ö3 5 5 5 3 4 4 5 5 5 3 1 1 1
Ö4 5 5 5 3 4 4 5 5 5 3 1 1 1
Ö5 5 5 5 3 4 4 5 5 5 3 1 1 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290947&curProgID=5685&lang=tr