Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
4FTT222Klinik Problem Çözme II2+2+03628.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Farklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Biyopsikososyal model,Kanıta dayalı uygulama,Kanıta dayalı uygulama,Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi,Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi,Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması,Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması,Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması,Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Teorik sunumlar, uygulama deneyimleri, soru cevap tartışma.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Dr. Ayşe Nur ŞEKEROĞLU aysenurvural@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1- Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A Problem-Solving Approach, Churchill Livingstone, 2002. 2- Porter , S. Tidy’s Physiotherapy.Çeviri, Elsevier, 2003.
Ders Notları 1- Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A Problem-Solving Approach, Churchill Livingstone, 2002. 2- Porter , S. Tidy’s Physiotherapy.Çeviri, Elsevier, 2003.
Dökümanlar 1- Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A Problem-Solving Approach, Churchill Livingstone, 2002. 2- Porter , S. Tidy’s Physiotherapy.Çeviri, Elsevier, 2003.
Ödevler klinik vaka örnekleri
Sınavlar 1.ara sınav 2.final sınavı

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 166

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanır
2 Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir
3 Klinik yaklaşımlar ve vakayla klinik karar verme sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır
4 Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu
2 Biyopsikososyal model
3 Kanıta dayalı uygulama
4 Kanıta dayalı uygulama
5 Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi
6 Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi
7 Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması
8 Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi
9 Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması
10 Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması
11 Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi
12 Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
13 Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
14 Genel tekrar

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 1 3 4 5 5 5 5 5 5 5 1 1 4
Ö1 1 3 4 5 5 5 5 5 5 5 1 1 4
Ö2 1 3 4 5 5 5 5 5 5 5 1 1 4
Ö3 1 3 4 5 5 5 5 5 5 5 1 1 4
Ö4 1 3 4 5 5 5 5 5 5 5 1 1 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290951&curProgID=5685&lang=tr