Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
1CGP111Çocuk ve Oyun2+0+02228.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemi, oyun kuramları, oyun gelişimi ve türleri, öğretmenin oyun yolu ile çocuğun gelişimini desteklemedeki sorumluluklarını açıklamak, tartışmak ve eğitimde oyun etkinliği hazırlama ve uygulama yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Oyunun tanımı, oyun ile ilgili temel kavramlar, oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (psikomotor, sosyal-duygusal, bilişsel, dil, kişilik, ahlak, cinsel gelişim), oyun türleri, oyun türlerine, alanlarına göre oyun materyalleri, oyun öğretimi, planlama, oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, farklı kültüründe oyun ve oyuncak.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Celil ATASEVER
Dersi Verenler Öğr. Gör. Celil ATASEVER
Dersin Yardımcıları Tanımsız Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişim ve eğitiminde oyun. İstanbul: Morpa
Ders Notları Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişim ve eğitiminde oyun. İstanbul: Morpa
Sel, R. (2000). Okulöncesi çocuklarına oyunlar-rondlar. İstanbul: Ya-Pa
Güneş, H. (2014). Şimdi Oyun Zamanı. Ankara: Kök
Onur, B. (2002). Oyuncaklı Dünya. Ankara: Dost
Sevinç, M. (2003). Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar. İstanbul: Morpa
Tabar, S. (2008). Okul öncesinde kavram geliştirici oyunlar. Ankara: SMG Yayıncılık
Tüfekçioğlu, U., Oktay, A., Sevinç, M. (2011). Çocukta Oyun Gelişimi. Eskişehir: Anadolu Üniv.
Başal, H. A., (2011). Geçmişten Günümüze Türkiye’de Geleneksel Çocuk Oyunları. İstanbul: Morpa

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %5
Sosyal Bilimler %30
Eğitim Bilimleri %35
Sağlık Bilimleri %5
Alan Bilgisi %25

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 2 20
Ödevler 1 6 6
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 67

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Oyun tanımı ve oyunun tarihçesini bilir
2 Oyunun çocuğun gelişimindeki önemini kavrar
3 Çocukların gelişim düzeylerine uygun oyuncak ve oyun materyallerini tanır
4 Çocukların gelişimlerini, akademik kavram ve becerileri öğrenmelerini destekleyecek oyun etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Oyunun tanımı ve özellikleri
2 Okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemi
3 Oyun ve oyuncağın tarihsel gelişimi
4 Oyunla ilgili kuramlar
5 Oyun türleri
6 Çocuk oyunlarında öğretmenlerin rolü
7 ARA SINAV
8 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (psikomotor, sosyal duygusal, dil, bilişsel, özbakım, kişilik, cinsel, ahlak)
9 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (psikomotor, sosyal duygusal, dil, bilişsel, özbakım, kişilik, cinsel, ahlak)
10 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (psikomotor, sosyal duygusal, dil, bilişsel, özbakım, kişilik, cinsel, ahlak)
11 Farklı kültürlerde oyun ve oyuncak
12 Farklı kültürlerde oyun ve oyuncak
13 Okul öncesi dönem çocukları için oyun ve oyun materyali hazırlama ve uygulama
14 Okul öncesi dönem çocukları için oyun ve oyun materyali hazırlama ve uygulama

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 5 4 3 5 4 3 3 3 2 4 1 3 2 4 2
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290965&lang=tr