|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemi, oyun kuramları, oyun gelişimi ve türleri, öğretmenin oyun yolu ile çocuğun gelişimini desteklemedeki sorumluluklarını açıklamak, tartışmak ve eğitimde oyun etkinliği hazırlama ve uygulama yeterliliği kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Oyunun tanımı, oyun ile ilgili temel kavramlar, oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (psikomotor, sosyal-duygusal, bilişsel, dil, kişilik, ahlak, cinsel gelişim), oyun türleri, oyun türlerine, alanlarına göre oyun materyalleri, oyun öğretimi, planlama, oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, farklı kültüründe oyun ve oyuncak.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr. Gör. Celil ATASEVER
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr. Gör. Celil ATASEVER
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Tanımsız Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişim ve eğitiminde oyun. İstanbul: Morpa
|
|
Ders Notları
|
Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişim ve eğitiminde oyun. İstanbul: Morpa Sel, R. (2000). Okulöncesi çocuklarına oyunlar-rondlar. İstanbul: Ya-Pa Güneş, H. (2014). Şimdi Oyun Zamanı. Ankara: Kök Onur, B. (2002). Oyuncaklı Dünya. Ankara: Dost Sevinç, M. (2003). Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Tabar, S. (2008). Okul öncesinde kavram geliştirici oyunlar. Ankara: SMG Yayıncılık Tüfekçioğlu, U., Oktay, A., Sevinç, M. (2011). Çocukta Oyun Gelişimi. Eskişehir: Anadolu Üniv. Başal, H. A., (2011). Geçmişten Günümüze Türkiye’de Geleneksel Çocuk Oyunları. İstanbul: Morpa
|
Ders Yapısı
|
Matematik ve Temel Bilimler
|
%5
|
|
|
Sosyal Bilimler
|
%30
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%35
|
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%25
|
|
|