|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Çocukların eğitim süreçlerinde ki farklı etkinliklerde kullanılmak üzere planlanan araç-gereçlerin yapımı hakkında bilgi, beceri sahibi olmak ve gelişimlerine uygun araç gereç hazırlama konusunda yeterlilik kazandırmak
|
|
Dersin İçeriği
|
Çocuklara yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz, ritim araçları, kostüm vb. ), tasarlama, geliştirme ve değerlendirme
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr. Gör. Celil ATASEVER
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr. Gör. Celil ATASEVER
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Tanımsız Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Atalay, A. (2008). Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme, Ankara: Kök Yayıncılık. Avcı, N. (2014). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme, Ankara: Hedef Yayıncılık, Kelleci, D. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Vize Yayıncılık Karan, S. Eğitimde Araç Geliştirme ve Yaratıcı Etkinler. Ankara: Vize: Yayıncılık Namlu, A. G. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları Demiriz, S., Koç, F., Karadağ, A., Koca E. ve Ulutaş İ. (2006). Erken Çocukluk Döneminde Dramatizasyon Araçları ve Kostüm Tasarımları. Ankara: Kök Yayıncılık
|
|
Ders Notları
|
Atalay, A. (2008). Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme, Ankara: Kök Yayıncılık. Avcı, N. (2014). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme, Ankara: Hedef Yayıncılık, Kelleci, D. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Vize Yayıncılık Karan, S. Eğitimde Araç Geliştirme ve Yaratıcı Etkinler. Ankara: Vize: Yayıncılık Namlu, A. G. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları Demiriz, S., Koç, F., Karadağ, A., Koca E. ve Ulutaş İ. (2006). Erken Çocukluk Döneminde Dramatizasyon Araçları ve Kostüm Tasarımları. Ankara: Kök Yayıncılık
|
Ders Yapısı
|
Matematik ve Temel Bilimler
|
%10
|
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%0
|
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%0
|
|
|
Sosyal Bilimler
|
%20
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%30
|
|
|
Fen Bilimleri
|
%0
|
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%0
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%40
|
|
|