Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
1CGP103Eğitimde Araç-Gereç Geliştirme2+1+03428.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Çocukların eğitim süreçlerinde ki farklı etkinliklerde kullanılmak üzere planlanan araç-gereçlerin yapımı hakkında bilgi, beceri sahibi olmak ve gelişimlerine uygun araç gereç hazırlama konusunda yeterlilik kazandırmak
Dersin İçeriği Çocuklara yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz, ritim araçları, kostüm vb. ), tasarlama, geliştirme ve değerlendirme
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Celil ATASEVER
Dersi Verenler Öğr. Gör. Celil ATASEVER
Dersin Yardımcıları Tanımsız Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Atalay, A. (2008). Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme, Ankara: Kök Yayıncılık. Avcı, N. (2014). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme, Ankara: Hedef Yayıncılık, Kelleci, D. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Vize Yayıncılık Karan, S. Eğitimde Araç Geliştirme ve Yaratıcı Etkinler. Ankara: Vize: Yayıncılık Namlu, A. G. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları Demiriz, S., Koç, F., Karadağ, A., Koca E. ve Ulutaş İ. (2006). Erken Çocukluk Döneminde Dramatizasyon Araçları ve Kostüm Tasarımları. Ankara: Kök Yayıncılık
Ders Notları Atalay, A. (2008). Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme, Ankara: Kök Yayıncılık. Avcı, N. (2014). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme, Ankara: Hedef Yayıncılık,
Kelleci, D. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Vize Yayıncılık
Karan, S. Eğitimde Araç Geliştirme ve Yaratıcı Etkinler. Ankara: Vize: Yayıncılık
Namlu, A. G. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
Demiriz, S., Koç, F., Karadağ, A., Koca E. ve Ulutaş İ. (2006). Erken Çocukluk Döneminde Dramatizasyon Araçları ve Kostüm Tasarımları. Ankara: Kök Yayıncılık

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %20
Eğitim Bilimleri %30
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Proje 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 10 10
Proje 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 114

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocukların gelişimlerine uygun eğitsel materyaller hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çocukların gelişim özelliklerine göre eğitsel materyal ve araç gereç seçimine karar verir.
3 Çocuklar için eğitsel araç gereçler geliştirir.
4 Araç gereç geliştirme sürecinde atık materyallerden yararlanır ve çocuklarla işbirliği içinde çalışır.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Eğitim materyallerinin, araç ve gereçlerinin tanımı ve önemi
2 Materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri
3 Eğitici oyuncak planlama
4 Eğitici oyuncak hazırlama
5 Dramatizasyon araçları ve kostüm tasarımı
6 Dramatizasyon araçları ve kostüm tasarımı
7 ARA SINAV
8 Kukla hazırlama
9 Ritim araçları hazırlama
10 Ritim araçları hazırlama
11 Ritim araçları hazırlama
12 Atık materyallerle oyuncak yapımı
13 Atık materyallerle oyuncak yapımı
14 Atık materyallerle oyuncak yapımı

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 5 3 1 3 2 3 3 4 4 5 1 3 1 4 2
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290966&lang=tr