Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
1CGP115Okulöncesi Eğitime Giriş2+1+03328.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Erken çocukluktaki emel yaklaşımları ve prensipleri, eğitim çevrelerini, temel becerilerin gelişimini, kitle iletişim araçlarının önemini, okul-aile işbirliğinin önemini açıklamak ve tartışmak. Türkiye ve diğer ülkelerdeki gelişmeler konusunda bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği Okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı ve önemi, okul öncesi eğitime temel olan görüşler, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitimin temel ilkeleri, Türkiye’de ve çeşitli ülkelerde okulöncesi eğitimin dünü ve bugünü, okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel ve eğitsel ortamları, okul öncesi eğitim kurumları ile aileler arasındaki ilişkiler, okul öncesi eğitim yaklaşımları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, beyin Fırtınası, Drama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. İmray Nur
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1
2
3
4

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Eğitim Bilimleri %20
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 6 2 12
Ödevler 8 2 16
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 67

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Okul öncesi eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Türkiye ve diğer ülkelerdeki okul öncesi eğitim hakkında bilgi sahibi olur
3 Okul Öncesi Eğitimi ile ilgili kuramcıları ve yaklaşımları açıklar
4 Okulöncesi öğretmenlerinin özellikleri ve rollerini öğrenir
5 Okul öncesi dönem çocuklarına hizmet veren kurumların yapısını ve işleyişini tanır.
6 Okul öncesi dönem çocuğunun genel gelişim özelliklerini tanır
7 Okul öncesi eğitimde ailenin önemini kavrar
8 Okul öncesi eğitimde fiziksel çevre, sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler hakkında bilgi sahibi olur
9 Okul Öncesi dönem çocuklarının karşılaştıkları kitle iletişim araçlarının önemini tartışır

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş – dersin tanıtılması, kaynaklar ile ilgili bilgi verilmesi
2 Okul öncesi eğitimi, tanımı, önemi ve yararları
3 Okul öncesi eğitimin temel ilkeleri
4 Okul öncesi eğitime temel olan görüşler
5 Okul öncesi eğitimin Türkiye´deki tarihçesi
6 Okul öncesi öğretmeninin özellikleri
7 ARA SINAV
8 Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel ve eğitsel ortamları
9 Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel ve eğitsel ortamları
10 Okul öncesi eğitim kurumları ile aileler arasındaki ilişkiler
11 Okul öncesi dönem çocukları için kitle iletişim araçlarının önemi
12 Erken çocukluk eğitimi yaklaşımları
13 Erken çocukluk eğitimi yaklaşımları
14 Erken çocukluk eğitimi yaklaşımları
 

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 4 1 2 3 2 5 1 4 2 1 1 1 1 1
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7
Ö8
Ö9

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290968&lang=tr