|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların özellikleri ve eğitimiyle ilgili bilgi sahibi olma yeterliliği kazandırılacaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
1. Engele neden olan faktörler 2. Özel eğitimin amacı ve önemi, özel eğitim kurumların özellikleri 3. Görme ve işitme engelinin nedenleri, bu tür engellilerin özellikleri erken tanı ve önleme, bunlara yönelik özel eğitim 4. Dil ve konuşma güçlüğünün nedenleri ve özellikleri, erken tanı ve önleme, bunlara yönelik özel eğitim
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi; Anlatım Yöntemi; Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma vb. teknikler.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr. Gör. Mehmet İŞIKER
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr. Gör. Mehmet İŞIKER
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Aral, N., Gürsoy, F., 2011, Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, İstanbul:Morpa Yayıncılık Ataman,A., Akçamete G., Atay, M. ve diğerleri, 2009, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Ankara:Gündüz Yayıncılık. Cavkaytar, A., Diken, İ.H., 2006, Özel Eğitime Giriş, Ankara: Kök Yayıncılık Dikici-Sığırtmaç, A. (2020). Erken çocuklukta özel eğitim ve kaynaştırma. Ankara:Pegem Akademi
|
Ders Yapısı
|
Matematik ve Temel Bilimler
|
%0
|
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%0
|
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%0
|
|
|
Sosyal Bilimler
|
%30
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%30
|
|
|
Fen Bilimleri
|
%0
|
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%10
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%30
|
|
|