Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2CGP118Çocukta Bilim ve Teknoloji2+1+03328.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Okul öncesi eğitimde bilim eğitimini uygulayabilme ve bilime ve bilim öğrenimi ve öğretimine ilişkin olumlu tutumlar geliştirme.
Dersin İçeriği Erken çocukluk döneminde bilim öğretimine ilişkin temel ilkeler, gelişimsel olarak uygun bilimsel kavramlar ve süreç becerileri, bilimin doğası, bilim eğitiminde kullanılan materyaller, bilim eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri, bilim eğitiminde değerlendirme yöntemleri
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Akademik İmray NUR
Akademik İmray NUR
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1
2
3

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %30
Fen Bilimleri %30
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 12 3 36
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 79

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Okul öncesi dönemde fen eğitiminin yerini ve önemini bilir
2 Bilimsel kavram ve süreç becerilerinin gelişimi için uygun etkinlikler planlar, yürütür ve değerlendirir.
3 Bilim etkinliklerini planlar, uygular ve değerlendirir
4 Bilime karşı olumlu tutum ve bilimin doğasına ilişkin anlayış geliştirir.
5 Bilim eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir ve uygular

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Erken çocuklukta bilim öğretiminin yeri
2 Çocukta bilişsel gelişime ilişkin teoriler
3 Erken çocuklukta kavram gelişimi ve kavram öğretimi
4 Bilim etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi
5 Erken çocuklukta bilimsel süreç becerileri ve bilimin doğası
6 Erken çocuklukta bilimsel süreç becerileri ve bilimin doğası
7 ARA SINAV
8 Bilim eğitiminde kullanılan materyaller
9 Bilim eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
10 Gezi, gözlem ve inceleme
11 Deney ve analoji
12 Proje ve kavram haritaları
13 Bilim eğitiminde değerlendirme
14 Bilim öğretiminde teknoloji kullanımı
 

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 5 3 1 5 2 5 3 4 5 5 1 3 1 5 2
Ö1 5 3 1 5 2 5 3 4 5 5 1 3 1 5 2
Ö2 5 3 1 5 2 5 3 4 5 5 1 3 1 5 2
Ö3 5 3 1 5 2 5 3 4 5 5 1 3 1 5 2
Ö4 5 3 1 5 2 5 3 4 5 5 1 3 1 5 2
Ö5 5 3 1 5 2 5 3 4 5 5 1 3 1 5 2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290978&lang=tr