Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2CGP104Okul Öncesinde Matematik Öğretimi2+0+02328.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde gelişimsel olarak uygun matematiksel kavram ve becerileri sunma ve çocukların matematiksel düşünme becerilerini ve matematiksel kavramlara ilişkin anlayışlarını destekleyici etkinlikler planlama, yürütme ve değerlendirme becerisi kazandırma.
Dersin İçeriği Okul öncesi eğitimde matematik etkinliklerinin ilkeleri, amaçları ve yararları, bu etkinliklerin okul öncesi eğitim programlarındaki yeri. Matematik ile ilişkili materyallerin hazırlanması ve uygulanması
Dersin Yöntem ve Teknikleri Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi; Anlatım Yöntemi; Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma vb. teknikler.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Celil ATASEVER
Öğr. Gör. Celil ATASEVER
Dersi Verenler Öğr. Gör. MEHMET IŞIKER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Aktaş Arnas, Y. (2012). Okul öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Ankara: Vize Yayıncılık
Kandır, A. ve Orçan, M. (2010). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. İstanbul: Morpa Yayınevi.
Akman, B., İpek Yükselen, A. ve Uyanık, G. (2000). Okul Öncesi Dönemde Matematik Etkinlikleri. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
Alisinanoğlu, F., Baydemir, G., Buldu, M., Erdoğan, S., Kesicioğlu, O. S., Taşkın, N., Ünal, M., Veziroğlu, M., Yıldırım, A., & Yıldırım, B. (2011). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Akman, B. (2010). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: PEGEM Akademi.
Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef CS

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %35
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %30
Fen Bilimleri %5
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %30

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Okul öncesi çocuklarının bilişsel gelişimleri ile ilgili temel kuramları açıklar
2 Okul öncesi dönemde matematikle ilgili temel kavramları ve bu kavramların gelişimini açıklar
3 Aktif katılımı sağlayıcı ve düşünmeye teşvik edici matematik çalışmalarını içeren eğitim ortamını tanımlar
4 Okul öncesi matematik eğitimindeki temel beceri ve kavramlara ilişkin etkinlik planlar
5 Okul öncesi matematik etkinliklerine ilişkin materyal hazırlar
6 Okul öncesi dönemde matematik öğrenimini çeşitli yöntemler kullanarak değerlendirir

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin tanıtımı ve okul öncesinde matematik eğitiminin önemi
2 Çocuklarda bilişsel gelişim ve kavram öğrenme
3 Okul öncesi dönemde matematik etkinliklerinin planlanması ve matematik eğitiminin günlük programdaki diğer etkinliklerle bütünleştirilmesi
4 Sınıflama becerisi ve örnek etkinlikler
5 Birebir eşleme becerisi ve etkinlik örnekleri
6 Karşılaştırma becerisi ve etkinlik örnekleri
7 Bire bir eşleme ve karşılaştırma becerisi ve etkinlik örnekleri
8 Sıralama becerisi ve etkinlik örnekleri
9 Sayı kavramı ve etkinlik örnekleri
10 İşlem kavramı ve etkinlik örnekleri
11 Geometri ve uzamsal algı kavramları ve etkinlik örnekleri
12 Ölçme kavramı ve etkinlik örnekleri
13 Grafiklerin kullanımı
14 Bilgisayar destekli matematik eğitimi
 

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 1 1 3 2 5 1 1 2 3 1 2 1 2 2
Ö1 4 1 1 3 1 5 1 1 2 3 1 2 1 2 2
Ö2 2 1 1 3 2 5 1 1 2 3 1 2 1 2 2
Ö3 2 1 1 3 2 5 1 1 2 3 1 2 1 2 2
Ö4 2 1 1 3 2 5 1 1 2 3 1 2 1 2 2
Ö5 2 1 1 3 2 5 1 1 2 4 1 4 1 2 2
Ö6 3 1 1 3 2 5 1 1 2 3 1 2 1 4 2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290979&lang=tr