Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2CGP114Özel Eğitim II2+0+02304.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların özellikleri ve eğitimleri ile ilgili genel bir bakış oluşturmak.
Dersin İçeriği Öğrenme güçlüğü, yaygın gelişimsel bozukluk, bedensel ve zihinsel engel durumlarının özel eğitimi, tanı ve sınıflandırılması, erken tanı ve önleme yolları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Mehmet İŞIKER
Dersi Verenler Öğr. Gör. MURAT ÖZPOLAT
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık.
Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara.
Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %20
Eğitim Bilimleri %25
Fen Bilimleri %10
Sağlık Bilimleri %15
Alan Bilgisi %30

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 16 2 32
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 2 32
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 79

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuklarda öğrenme güçlüğü ve eğitimi ile ilgili bilgi sahibi olmak
2 Çocuklarda bedensel engelilik ve eğitimi konusunda bilgi sahibi olmak
3 Çocuklarda yaygın gelişim bozukluğu ve eğitimi konusunda bilgi sahibi olmak
4 Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Öğrenme Güçlüğünü Tanılama ve Sınıflandırma
2 Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri
3 Öğrenme Güçlüğünü Önleme ve Erken Tanı
4 Öğrenme Güçlüğü olan Çocukların Eğitimleri
5 Bedensel Engeli Tanılama ve Sınıflandırma
6 Bedensel Engelin Nedenleri
7 Bedensel Engeli Önleme ve Erken Tanı
8 Bedensel Engellilerin Eğitimleri
9 Yaygın Gelişim Bozukluğu olan Çocukları Tanılama ve Sınıflandırma, Yaygın Gelişimsel Bozukluğun Nedenleri
10 Yaygın Gelişim Bozukluğu Önleme ve Erken Tanı, Yaygın Gelişim Bozukluğu olan Çocukların Eğitimleri
11 Yaygın Gelişim Bozukluğu Önleme ve Erken Tanı , Yaygın Gelişim Bozukluğu olan Çocukların Eğitimleri
12 Zihinsel Engeli Önleme ve Erken Tanı
13 Zihinsel Engeli Tanılama ve Sınıflandırma, Zihinsel Engelin Nedenleri
14 Zihinsel Engellilerin Eğitimleri
 

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 2 2 1 3 2 2 1 2 1 1 5 2 2 1
Ö1 3 2 2 1 3 2 2 1 2 1 1 5 2 2 1
Ö2 3 2 2 1 3 2 2 1 2 1 1 5 2 2 1
Ö3 3 2 2 1 3 2 2 1 2 1 1 5 2 2 1
Ö4 3 2 2 1 3 2 2 1 2 1 1 5 2 2 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290980&lang=tr