|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersle; öğrencinin, çocukluk dönemindeki ruhsal sorunlar ve ruhsal bozukluklar hakkında bilgi sahibi olması sağlanacaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Ruh sağlığının önemi, biyo-psiko-sosyal gelişim kuramları, normal ve anormal davranış, çocuğu tanıma teknikleri, çocuklarda yaygın olarak görülen davranış ve uyum bozukluklukları ile bunların nedenleri ve çözüm yollları, risk ve koruyucu faktörler, önleyici ruh sağlığı hizmetleri
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi; Anlatım Yöntemi; Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma vb. teknikler.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr. Gör. Mehmet IŞIKER
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr. Gör. Mehmet İŞIKER
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi. Bakırcıoğlu, R. (2011) Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık Korkut, F. (2004) Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Yavuzer, H. (1994). Çocuk Psikolojisi. İstanbul, Remzi Kitapevi. Ekşi. A. (1999) Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitapevi. Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Ankara:Kök Yayınları
|
Ders Yapısı
|
Matematik ve Temel Bilimler
|
%0
|
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%0
|
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%0
|
|
|
Sosyal Bilimler
|
%30
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%30
|
|
|
Fen Bilimleri
|
%0
|
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%10
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%30
|
|
|