Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
3CGP203Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı3+0+03428.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersle; öğrencinin, çocukluk dönemindeki ruhsal sorunlar ve ruhsal bozukluklar hakkında bilgi sahibi olması sağlanacaktır.
Dersin İçeriği Ruh sağlığının önemi, biyo-psiko-sosyal gelişim kuramları, normal ve anormal davranış, çocuğu tanıma teknikleri, çocuklarda yaygın olarak görülen davranış ve uyum bozukluklukları ile bunların nedenleri ve çözüm yollları, risk ve koruyucu faktörler, önleyici ruh sağlığı hizmetleri
Dersin Yöntem ve Teknikleri Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi; Anlatım Yöntemi; Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma vb. teknikler.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Mehmet IŞIKER
Dersi Verenler Öğr. Gör. Mehmet İŞIKER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
Bakırcıoğlu, R. (2011) Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık
Korkut, F. (2004) Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık
Yavuzer, H. (1994). Çocuk Psikolojisi. İstanbul, Remzi Kitapevi.
Ekşi. A. (1999) Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitapevi.
Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Ankara:Kök Yayınları

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %30
Eğitim Bilimleri %30
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %30

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 11 11
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 120

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Bilgi 
1 Çocuk ruh sağlığının temel kavramlarını açıklar
2 Çocukluk döneminde görülen yaygın psikolojik sorunları tanımlar
Beceri 
3 Çocukların ruhsal özellikleri hakkında kuramsal açıklamalar tasarlar
4 Çocuklarda ruh sağlığının korunması yollarını açıklar

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ruh Sağlığının Önemi
2 Ruh Sağlığına Kuramsal Bakış
3 Ruh Sağlığına Kuramsal Bakış
4 Ruh Sağlığına Kuramsal Bakış
5 Çocuğun Ailede Kişilik Gelişimi
6 Çocuğun Okulda ve Sosyal Çevrede Kişilik Gelişimi
7 Çocukları Tanıma Teknikleri
8 Çocukları Tanıma Teknikleri
9 Çocuklarda Görülen Ruhsal Sorunlar
10 Çocuklarda Görülen Ruhsal Sorunlar
11 Çocuklarda Görülen Psikolojik Bozukluklar
12 Özel Sorunları Olan Çocuklar
13 Risk Faktörleri ve Koruyucu Etmenler
14 Risk Faktörleri ve Koruyucu Etmenler
 

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 2 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 3 5 2 1
Bi1 2 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 2 5 2 1
Bi2 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 3 5 2 1
Be3 2 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 2 5 2 1
Be4 2 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 3 5 3 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290987&lang=tr