Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
3CGP213Kaynaştırma Eğitimi2+0+02228.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders ile özel eğitim alanında eğitim alan öğrenciye kaynaştırma eğitimi ile ilgili bilgi ve uygulama yeterliliği kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği Kaynaştırma eğitiminin amacı ve önemi; bu eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri; özel gereksinimli öğrencinin sınıf öğretmeni tarafından fark edilmesi ve yönlendirilmesi; kaynaştırma eğitimini uygulayan okullar; kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama; kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi; Anlatım Yöntemi; Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay vb. teknikler.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Mehmet IŞIKER
Dersi Verenler Öğr. Gör. Mehmet IŞIKER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ataman, Ayşegül (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005
Sucuoğlu,B.1994.Kaynaştırma Programlarında Anne Baba Katılımı. Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi. 2(2)
Eripek, S. “Engelli Çocukların Normal Sınıflar Yerleştirilmesi Kaynaştırma” Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi.s.157-167
Özyürek,M.1990.Özel Eğitimde Normalleştirmenin Doğurguları.
Kırcaali, G..,Batu, S. (2010).Kaynaştırma. Kök yayıncılık
Dikici-Sığırtmaç, A. (2020). Erken çocuklukta özel eğitim ve kaynaştırma. Ankara:Pegem Akademi
Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Yönetmeliği (2018)
Sucuoğlu, B. (2017). Okul öncesinde kaynaştırma. Kök Yayıncılık

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %25
Eğitim Bilimleri %30
Fen Bilimleri %10
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %25

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 60

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Bilgi 
1 Kaynaştırma eğitimi hakkında temel kavramları tanımlar
Beceri 
2 Kaynaştırma/özel eğitim öğrencisinin ihtiyaç duyduğu eğitim düzenlemelerini tasarlar
3 Kaynaştırmada eğitim programları planlar

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kaynaştırma eğitimini tanımak Powerpont
2 Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri Powerpont
3 Özel Gereksinimli Öğrencinin Sınıf Öğretmeni Tarafından Farkedilmesi Powerpont
4 Kaynaştırma eğitimini uygulayan okullar Powerpont
5 Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama Powerpont
6 Tarama ve Değerlendirme Powerpont
7 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Powerpont
8 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Powerpont
9 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Powerpont
10 Özel Gereksinimli çocuklar için eğitim yöntemleri Powerpont
11 Özel Gereksinimli çocuklar için eğitim yöntemleri Powerpont
12 Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama Powerpont
13 Türkiyeden iyi örnekler Powerpont
14 Dünyadan iyi örnekler Powerpont
 

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 3 2 1 3 1 4 2 3 2 2 5 2 4 1
Bi1 4 2 2 1 3 1 4 1 3 2 2 5 2 4 1
Be2 4 2 3 1 3 1 4 2 3 1 2 5 2 4 1
Be3 2 4 2 1 3 1 4 2 3 3 2 5 2 4 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290994&lang=tr