|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitim alan öğrenciye kaynaştırma eğitimi ile ilgili bilgi ve uygulama yeterliliği kazandırılacaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Kaynaştırma eğitiminin amacı ve önemi; bu eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri; özel gereksinimli öğrencinin sınıf öğretmeni tarafından fark edilmesi ve yönlendirilmesi; kaynaştırma eğitimini uygulayan okullar; kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama; kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi; Anlatım Yöntemi; Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay vb. teknikler.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr. Gör. Mehmet IŞIKER
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr. Gör. Mehmet IŞIKER
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Ataman, Ayşegül (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005 Sucuoğlu,B.1994.Kaynaştırma Programlarında Anne Baba Katılımı. Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi. 2(2) Eripek, S. “Engelli Çocukların Normal Sınıflar Yerleştirilmesi Kaynaştırma” Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi.s.157-167 Özyürek,M.1990.Özel Eğitimde Normalleştirmenin Doğurguları. Kırcaali, G..,Batu, S. (2010).Kaynaştırma. Kök yayıncılık Dikici-Sığırtmaç, A. (2020). Erken çocuklukta özel eğitim ve kaynaştırma. Ankara:Pegem Akademi Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Yönetmeliği (2018) Sucuoğlu, B. (2017). Okul öncesinde kaynaştırma. Kök Yayıncılık
|
Ders Yapısı
|
Matematik ve Temel Bilimler
|
%0
|
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%0
|
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%0
|
|
|
Sosyal Bilimler
|
%25
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%30
|
|
|
Fen Bilimleri
|
%10
|
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%10
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%25
|
|
|