|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı Orff öğretisinden de yararlanarak, müzik, ritm, hareket, oyun ve dansı eğitim yöntemleriyle kullanarak bireydeki yaratıcılığı ortaya çıkarmak ve bunu derslerde öğretim yaklaşımı olarak kullanmaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Orff öğretisinin temel felsefesi ve dayandığı gelişim kuramları, müzik, ritim, hareket, dans ve yaratıcılık ilişkisi, Orff öğretisi temeline dayalı etkinlikler planlama ve uygulama
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Öğr. Gör. Celil ATASEVER Öğr. Gör. Celil ATASEVER
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr. Gör. CELİL ATASEVER
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Ojala-Koçak,K., Erol,O.(2005). Karamela Sepeti. İstanbul: Morpa Yayınları Dikici-Sıgırtmaç, A. (2005).Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. İstanbul: Kare Yayınları Acay, Ş., Uşaklıgil, I. ve Tercanlı, C. (2004). Çocuk Ezgileri. İstanbul: Morpa Erol, O. (2012). Müzikolaj. İstanbul: Morpa Çalık Çetin, G. ( 2014). Okul Öncesinde Etkinliklerle Müzik Eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık
|
Ders Yapısı
|
Matematik ve Temel Bilimler
|
%0
|
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%0
|
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%0
|
|
|
Sosyal Bilimler
|
%20
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%30
|
|
|
Fen Bilimleri
|
%0
|
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%0
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%50
|
|
|