Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
3CGP225Okul Öncesinde Orff Eğitimi2+0+02213.08.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı Orff öğretisinden de yararlanarak, müzik, ritm, hareket, oyun ve dansı eğitim yöntemleriyle kullanarak bireydeki yaratıcılığı ortaya çıkarmak ve bunu derslerde öğretim yaklaşımı olarak kullanmaktır.
Dersin İçeriği Orff öğretisinin temel felsefesi ve dayandığı gelişim kuramları, müzik, ritim, hareket, dans ve yaratıcılık ilişkisi, Orff öğretisi temeline dayalı etkinlikler planlama ve uygulama
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Celil ATASEVER
Öğr. Gör. Celil ATASEVER
Dersi Verenler Öğr. Gör. CELİL ATASEVER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ojala-Koçak,K., Erol,O.(2005). Karamela Sepeti. İstanbul: Morpa Yayınları
Dikici-Sıgırtmaç, A. (2005).Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. İstanbul: Kare Yayınları
Acay, Ş., Uşaklıgil, I. ve Tercanlı, C. (2004). Çocuk Ezgileri. İstanbul: Morpa
Erol, O. (2012). Müzikolaj. İstanbul: Morpa
Çalık Çetin, G. ( 2014). Okul Öncesinde Etkinliklerle Müzik Eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %20
Eğitim Bilimleri %30
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 16 2 32
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 1 16
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 66

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Erken çocuklukta müzik ve oyun öğretisinin temel özelliklerini bilir
2 Ritim ve hareket öğretisinin okul öncesi eğitimdeki önemini kavrar
3 Ritim ve hareket öğretisi temelli etkinlikler planlar ve uygular

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Orff Öğretisine Giriş
2 Orff Öğretisinin Temel Felsefesi
3 Orff Öğretisinin Dayandığı Gelişim Kuramları
4 Orff Öğretim Yönteminde Estetik Eğitimi ve Müzik Düşüncesi
5 Ritim, Konuşma ve Hareket İlişkisi
6 Hareketten Esinlenerek Dans Yaratma , Müzikten Esinlenerek Hareket ve Dans Yaratma
7 Ara Sınav
8 Mekân Kullanma Çalışmaları ve Mekânda Yaratıcı Dans
9 Ritm Aletlerinin Kullanımı
10 Öyküden Müzikli Dramatizasyona
11 Ritmik, Melodik ve Oyun Doğaçlamaları
12 Müzikli Dramatizasyon
13 Orff Temelli Sınıf İçi Etkinlikler
14 Orff Temelli Sınıf İçi Etkinlikler
 

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1
Ö2
Ö3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290997&lang=tr