Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
3YON201Yönlendirilmiş Çalışma 11+1+02328.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin alanı ile ilgili bir konuda derinlemesine araştırma yapması, araştırmayı önceden belirlenen şartlara uygun olarak raporlaştırabilmesi ve bunları etkili olarak sunabilmesidir. Dersin bir diğer amacı öğrencinin toplumsal katkı sağlayuacak projeler üretmesi veya bu projelere katılmasıdır.
Dersin İçeriği Bilimsel çalışma kuralları ve etiğine uygun olarak mesleğe yönelik bir konunun çalışılması, araştırılması, raporlaştırılması ve sözlü olarak sunulması; dezavantajlı gruplara yönelik çalışmalar hazırlamak ve/veya bunlara gönüllü olarak katılmak.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Alan Gezisi, Proje, buluş yoluyla öğretim stratejisi, araştırma inceleme stratejisi, gösterip yaptırma tekniği, soru-cevap tekniği, tartışma, beyin fırtınası tekniği, işbirlikçi öğrenme vb.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İmray NUR
Dersi Verenler Öğr. Gör. Dr. Göksel COŞKUN
Öğr. Gör. Murat ÖZPOLAT
Öğr. Gör. Mehmet IŞIKER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Eğitim Bilimleri %30
Fen Bilimleri %10
Alan Bilgisi %30

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazanır
2 İletişim ve takım içerisinde uyumlu çalışabilme becerisi kazanır
3 Araştırma için uygun literatür tarama yöntem ve tekniklerini kullanır.
4 Bir raporu etkili bir şekilde ve yazım kurallarına uygun olarak yazar
5 Yürütülen bir çalışmayı sözlü olarak sunar
6 Bilimsel araştırmada etik kurallara uyar.
7 Dezavantajlı gruplara yönelik çalışmalar planlamak ve uygulamak

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Araştırma konularının belirlenmesi
2 Araştırma yöntemlerinin genel tanıtımı ve araştırmanın planlanması
3 Araştırmalarda birincil ve ikincil kaynaklara ulaşma
4 Ulaşılan kaynakların derlenmesi süreci, metin aktarma ve aktarma çeşitleri
5 Projenin geliştirilmesi / anket düzenleme / örnek anketler / örnek projeler
6 Çalışmanın içindekiler ve bölümlerin hazırlanması
7 alt başlıkların seçilmesi
8 Önsöz, özet, tablo, şekil ve grafiklerin hazırlanması ve gösterilmesi
9 Kaynakçanın düzenlenmesi
10 Yazım kurallarına uyumun denetlenmesi, hatalarının giderilmesi
11 Çalışmada elde edilen sonuçların değerlendirilmesi
12 Bilimsel çalışmalarda etik
13 Çalışmaların sunumu
14 Çalışmaların sunumu
 

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö1 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö4 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö5 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö6 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö7 2 2 2 3 3 2 5 2 2 2 1 5 2 2 2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=290999&lang=tr