|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin kuklayı tanıması, hazırlaması ve kukla ile etkinlikler oluşturarak uygulamasını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Kuklanın tanımı, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi, kuklaların eğitimde kullanılması ve çocukların gelişimlerine olan etkisi, kukla çeşitleri ve kuklalarda bulunması gereken temel özellikler, kukla yapımında izlenecek aşamalar ve araç gereçlerin seçimi, el kuklası, kumaş kukla, ipli kukla, parmak kukla, çomak kukla, yüzük kukla, eldiven kukla, gölge kukla, spatula ve kaşık kukla, utangaç kukla, el ve avuç içi kukla yapımı, kuklaların etkinliklerde kullanılması
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr. Gör. Murat ÖZPOLAT
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Karan, S. Eğitimde Araç Geliştirme ve Yaratıcı Etkinler. Ankara: Vize: Yayıncılık Atalay, A. (2008). Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme, Ankara: Kök Yayıncılık. Kelleci, D. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Vize Yayıncılık Namlu, A. G. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları Demiriz, S., Koç, F., Karadağ, A., Koca E. ve Ulutaş İ. (2006)Erken Çocukluk Döneminde Dramatizasyon Araçları ve Kostüm Tasarımları. Ankara: Kök Yayıncılık
|
Ders Yapısı
|
Matematik ve Temel Bilimler
|
%0
|
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%0
|
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%0
|
|
|
Sosyal Bilimler
|
%25
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%35
|
|
|
Fen Bilimleri
|
%0
|
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%35
|
|
|