Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2ATA102Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II2+0+02222.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Elektrik Makineleri Bakım ve Onarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı 1914’den 29 Ekim 1923’e kadar Millî Mücadelenin bütün aşamaları; kongreler, antlaşmalar ve muharebeler bağlamında incelenir.
3.Atatürk devrimlerinin dayandığı kavramlar ve temel ilkelerin ele alınmasıdır.
4.Çağdaşlaşma bağlamında eğitim, kültür, ekonomik ve kültürel hayatta yaşanan gelişmelerin incelenmesi.
Dersin İçeriği Inkılap ve Benzeri Kavramlar, Osmanlı Devleti’nin Çöküşü, Osmanlı Devleti’nin Birinci Dünya Savaşı’na Girişi, Çanakkale Cephesi, Kurtuluş Savaşı’nın hazırlık safhası ve Atatürk’ün Samsun’a çıkışı, Kongreler ve Kuvay-ı Millîye’nin Millî Mücadeleye katkıları,TBMM’nin açılması ve çalışmaları,İç isyanlar ve karşı fetvalar,Düzenli orduların kurulması.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Yunus EKİCİ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar M. Kemal Atatürk, Nutuk, M.E.B, Yayınları: 2561, C. I,II,III, İstanbul, 2000.
Türk İstiklâl Harbi Serisi, Genelkurmay ATASE Başkanlığı Yayınları, Gnkur. Basımevi, Ankara, 2001.
Ders Notları Türk İstiklâl Harbi Serisi, Genelkurmay ATASE Başkanlığı Yayınları, Gnkur. Basımevi, Ankara, 2001.
Yahya Akyüz, Türk Kurtuluş Savaşı ve Fransız Kamuoyu, İstanbul,1983
M. Kemal Atatürk, Nutuk, M.E.B, Yayınları: 2561, C. I,II,III, İstanbul, 2000.
M. Kemal Atatürk, Atatürk Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, C.IV, TTK, Ankara, 1991
Falih Rıfkı Atay, Çankaya, Pozitif Yayınları, İstanbul, 2009.
Tayyip Gökbilgin, Millî Mücadele Başlarken, Ankara, 1959.
Utkan Kocatürk, Atatürk Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kronolijisi (1918-1938), Ankara,1988
Kazım Karabekir, İstiklal Harbimiz, İstanbul, 1960
Lord Kinros, Atatürk, Bir Milletin Yeniden Doğuşu, Çev. Ayhan Tezel, İstanbul, 1977
Zeki Sarıhan, Kurtuluş Savaşı Günlüğü, C I, II, Ankara, 1993-1994.
R. Sâlâhi Sonyel, Türk Kurtuluş Savaşı ve Dış Politika C I, Ankara, 1982
Doğan Avcıoğlu, Millî Kurtuluş Savaşı, C IV, Özyılmaz Matbaası, İstanbul, 1986
E. Behnan Şapolyo, Kuvay-ı Millîye Tarihi, Ankara, 1957.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Eğitim Bilimleri %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 2 8 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 46

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 İnkılap kavramını tanımlayabilir
2 Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir
3 Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir
4 Türk milletinin özelliklerini ve önceliklerini tanımlayabilir
5 Günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir
6 Kültürümüzü tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilir

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İnkılap ve inkılapla alakalı kavramlar. İnkılap Nedir?
2 Türk inkılabını hazırlayan sebepler.
3 Osmanlı devletinin yıkılışı
4 Birinci Dünya Savaşı
5 Birinci Dünya Savaşı’ nda siyasi gelişmeler
6 Milli mücadeleye hazırlık
7 Ara Sınav
8 Milli mücadele dönemi
9 TBMM nin açılışı
10 Siyasi ve askeri gelişmeler
11 Lozan Barış Antlaşması
12 Lozan Barış Anlaşması’ nın önemi ve sonuçları
13 Türk inkılap hareketleri
14 Final Sınavı

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 2
Ö1 2
Ö2 1
Ö3 2
Ö4 1
Ö5 2
Ö6 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=291029&lang=tr