Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
3İST209Soğutma Sistem Tasarımı3+1+04423.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilere, soğuk oda tasarımı ve montajı yapmak için gerekli olan yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği Endüstriyel soğutma sistemleri ve soğuk odalar, soğutma yükü hesabı soğutma yükü hesabı, devre elemanlarının seçimi, boru çaplarının hesaplanması, boru çaplarının hesaplanması, soğuk oda montajı, soğuk oda montajı iç ünite montajı, dış ünite montajı, elektrik kontrol paneli montajı, soğuk odayı devreye alma.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Ali Burak YAVUZ https://www.osmaniye.edu.tr/kadirlimyo/personel aliburakyavuz@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar ders notları
Ders Notları 1- Soğutma Tesisatı, Makina Mühendisleri Odası, Yayın No: MMO/2001/295.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %30
Mühendislik Bilimleri %30
Mühendislik Tasarımı %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 114

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Soğuk ve donmuş muhafaza yöntemlerini tanımlar.
2 Soğuk oda projelendirme işlem aşamalarını açıklar.
3 Soğuk oda projelerini inceler ve soğuk oda proje çizimini yapar.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi ile ilgili basınç-entalpi (p-h) diyagramında temel işlemlerin yapılması ders notları
2 Buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi ile ilgili basınç-entalpi (p-h) diyagramında temel işlemlerin yapılması ders notları
3 Buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi ile ilgili basınç-entalpi (p-h) diyagramında temel işlemlerin yapılması ders notları
4 Buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi ile ilgili basınç-entalpi (p-h) diyagramında temel işlemlerin yapılması ders notları
5 Kondenser ve evaporatörlerin seçimi ders notları
6 Kondenser ve evaporatörlerin seçimi ders notları
7 Kondenser ve evaporatörlerin seçimi ders notları
8 Soğutma sistemlerini oluşturan ana boru hatları ve bağlantı elemanlarını tanıma, ana ve ara boru hatlarını boyutlandırma ders notları
9 Soğutma sistemlerini oluşturan ana boru hatları ve bağlantı elemanlarını tanıma, ana ve ara boru hatlarını boyutlandırma ders notları
10 Soğutma sistemlerini oluşturan ana boru hatları ve bağlantı elemanlarını tanıma, ana ve ara boru hatlarını boyutlandırma ders notları
11 Soğutma sistemlerini oluşturan ana boru hatları ve bağlantı elemanlarını tanıma, ana ve ara boru hatlarını boyutlandırma ders notları
12 Soğutma sistemlerini oluşturan ana boru hatları ve bağlantı elemanlarını tanıma, ana ve ara boru hatlarını boyutlandırma ders notları
13 Soğutma sistemlerinde kullanılan kondenser ve evaporatör çeşitlerini ve üretici firma kataloglarından uygun bir kondenser ve evaporatörün seçilmesi ders notları
14 Soğutma sistemlerinde kullanılan kondenser ve evaporatör çeşitlerini ve üretici firma kataloglarından uygun bir kondenser ve evaporatörün seçilmesi ders notları
15 Final sınavı

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Tüm 4 4 5 5 4 3 3 3 3 3 3
Ö1 4 4 5 4 3 4 3 3 2 4 3
Ö2 4 4 5 5 4 3 3 3 3 3 3
Ö3 4 4 5 5 4 3 3 3 3 3 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=291547&lang=tr