Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
4ETP228Soğutma ve İklimlendirme Sistemleri2+1+03320.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Elektronik Teknolojisi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Öğrencilere Soğutma ve İklimlendirme sistemlerinin çeşitleri, çalışma prensipleri, ana/ara elemanları, verimlilikleri, termodinamik ve psikrometrik hesaplamaları ile ilgili bilgi vermektir.
Dersin İçeriği Temel kavramlar, Soğutma ve İklimlendirme sistemlerinin tanımı, tanıtımı, sınıflandırılması, ana/ara elemanları, temel çalışma prensipleri, avantaj ve dezavantajları, verimlilikleri, termodinamik ve psikrometrik hesaplamaları, ülkemizde ve dünyada mevcut Soğutma ve İklimlendirme sistemleri ve potansiyeli.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Yüz-Yüze
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Tuncay ALTUN
Dersi Verenler Doç. Dr. Numan ŞARLI
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar H. BULUT, 2017, SOĞUTMA VE KLİMA TEKKNİĞİ, Harran Üniversitesi-yayın, Şanlıurfa- M.H. SEVEL, 2014, PSİKROMETRİ, TARİHÇE, TEORİ VE UYGULAMALARI, Selkon A.Ş-Yayın-İzmir- TR-Dizin ve SCI makaleler, YÖK-tabanlı YL ve DR Tezleri.
Ders Notları H. BULUT, 2017, SOĞUTMA VE KLİMA TEKKNİĞİ, Harran Üniversitesi-yayın, Şanlıurfa- M.H. SEVEL, 2014, PSİKROMETRİ, TARİHÇE, TEORİ VE UYGULAMALARI, Selkon A.Ş-Yayın-İzmir- TR-Dizin ve SCI makaleler, YÖK-tabanlı YL ve DR Tezleri.
Dökümanlar H. BULUT, 2017, SOĞUTMA VE KLİMA TEKKNİĞİ, Harran Üniversitesi-yayın, Şanlıurfa- M.H. SEVEL, 2014, PSİKROMETRİ, TARİHÇE, TEORİ VE UYGULAMALARI, Selkon A.Ş-Yayın-İzmir- TR-Dizin ve SCI makaleler, YÖK-tabanlı YL ve DR Tezleri.
Sınavlar Arasınav- Final

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %25
Mühendislik Bilimleri %15
Mühendislik Tasarımı %10
Fen Bilimleri %25
Alan Bilgisi %25

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 14 3 42
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler temel kavramlar, Soğutma ve İklimlendirme sistemlerinin tanımı, tanıtımı, sınıflandırılması, ana/ara elemanları, temel çalışma prensipleri, avantaj ve dezavantajları, verimlilikleri, termodinamik ve psikrometrik hesaplamaları, ülkemizde ve dünyada mevcut Soğutma ve İklimlendirme sistemleri ve potansiyeli üzerine bilgi sahibi olacaklardır.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Temel kavramlar, Soğutma sistemlerinin tanımı, tanıtımı, sınıflandırılması İlgili Kaynaklar
2 Soğutma Sistemleri İlgili Kaynaklar
3 Buhar sıkıştırmalı mekanik soğutma sistemi İlgili Kaynaklar
4 Soğutma sistemi temel ve yardımcı elemanları İlgili Kaynaklar
5 Defrost Yöntemleri İlgili Kaynaklar
6 Soğutma Sisteminde Yardımcı Kontrol Elemanları İlgili Kaynaklar
7 Soğuk depoculuk İlgili Kaynaklar
8 Arasınav
9 Temel kavramlar, İklimlendirme sistemlerinin tanımı, tanıtımı, sınıflandırılması İlgili Kaynaklar
10 İklimlendirme sistemlerinin ana/ara elemanları, temel çalışma prensipleri, avantaj ve dezavantajları, verimlilikleri, İlgili Kaynaklar
11 Termodinamik Kanunları İlgili Kaynaklar
12 Psikrometrik özellikler ve terimler İlgili Kaynaklar
13 Psikrometrik diyagramlar ve prosesler İlgili Kaynaklar
14 Klima uygulamalarının psikrometrik olarak incelenmesi İlgili Kaynaklar
15 Final

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 1
Ö1 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=292753&lang=tr