Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
3ETP203Mikrodenetleyiciler3+1+04424.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Elektronik Teknolojisi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bir mikrobilgisyar sistemin yapısı ve çalışması hakkında bilgi sahibi olma; farklı tipteki mikroişlemciler/mikrodenetleyiciler arasında kıyaslama yapabilme ve yapılacak işe uygun olanı seçebilme; mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemi tasarlayabilme, bu sistemi modüler bir şekilde endüstriyel uygulamalarda kullanabilme; yeni gelişen mikroişlemci/mikodenetleyici sistemlerini takip edebilme bilgi ve anlayışına sahip olabilme.
Dersin İçeriği Bir mikrobilgisyar sistemin yapısı ve çalışması hakkında bilgi sahibi olmak; farklı tipteki mikroişlemciler/mikrodenetleyiciler arasında kıyaslama yapmak ve yapılacak işe uygun olanı seçmek; mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemi tasarlamak, bu sistemi modüler bir şekilde endüstriyel uygulamalarda kullanmak; yeni gelişen mikroişlemci/mikodenetleyici sistemlerini takip etmek.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Tuncay ALTUN
Dersi Verenler Öğr. Gör. Tuncay ALTUN
Dersin Yardımcıları Tanımsız Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Mikrodenetleyiciler ile Elektronik, Devrim Çamoğlu
Ders Notları Mikroişlemciler ve Assembly Dili ,Dr. Nurettin Topaloğlu ,Eylül 2006

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 124

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 1. Tipik bir mikrobilgisayar sistemin yapısı ve çalışması hakkında bilgi sahibi olabilme
2 2. İkilik sayı sistemine ait matematiği mikrobilgisayar işlemlerine uygulayabilme
3 3. Farklı tip mikroişlemciler/mikrodenetleyici arasında kıyaslama yapabilme ve yapılacak işe uygun olanı seçebilme.
4 4. Mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemi tasarlayabilme
5 5. Assembly düzeyinde programlama mantığını geliştirebilme
6 6. Mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemini modüler bir şekilde endüstriyel uygulamalarda kullanabilme.
7 7. Yeni gelişen mikroişlemci/mikrodenetleyici sistemlerini takip edebilme bilgi ve anlayışına sahip olabilme.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısı
2 Mikrobilgisayar sisteminin genel yapısı
3 Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyicilerin karşılaştırılması
4 Mikroişlemci/Mikrodenetleyici sisteminin kurulması
5 Mikroişlemci/Mikrodenetleyici sisteminin kurulması
6 Programlamaya giriş
7 Programlamaya giriş
8 Programlamaya giriş
9 Programlama
10 Programlama
11 Programlama
12 Programlama
13 Programlama
14 Programlama

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 3 3 3 3 3 3 3 5 3 3 1 3 3
Ö1 3 3 3 3 3 3 3 5 3 3 1 3 3
Ö2 3 3 3 3 3 3 3 5 3 3 1 3 3
Ö3 3 3 3 3 3 3 3 5 3 3 1 3 3
Ö4 3 3 3 3 3 3 3 5 3 3 1 3 3
Ö5 3 3 3 3 3 3 3 5 3 3 1 3 3
Ö6 3 3 3 3 3 3 3 5 3 3 1 3 3
Ö7 3 3 3 3 3 3 3 5 3 3 1 3 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=292792&lang=tr