Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
3MVU223Pazarlama İlkeleri3+0+03320.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere pazarlama ile ilgili temel kavramları, pazarlama fonksiyonunun işlevlerini, pazarlama karması elemanlarını ve bu elemanlarla ilgili stratejileri öğretmektir.
Dersin İçeriği 1.Pazarlamanın tanımını, kapsamını, pazarlama yönetiminin gelişme dönemlerini, modern pazarlama yönetim anlayışını ve pazarlama konularını incelemedeki başlıca yaklaşımları kavrayabilme, 2.Fiyatlandırma yöntemlerinin, tutundurma araçlarınn öneminin, dağıtım politikaları ve fiziksel dağıtım fonksiyonlarının, hizmet işletmelerindeki pazarlama stratejilerinin, elektronik ticaret ve internette pazarlama konularının önemini kavrama
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, örnek olay
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Dr. Ebru YANIK ARSLANTAŞ https://akbis.osmaniye.edu.tr/@ebruyanik ebruyanik@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Mucuk, İ., Pazarlama İlkeleri, 2006, Türkmen Kitapevi
Ders Notları Öğretim elemanı ders notları

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %50
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 18 18
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 84

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Pazarlama kavramını tanımlar, kapsamını ve gelişimini açıklar.
2 Pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlar, tüketici ve pazar türlerini açıklar.
3 Pazarlama yönetim sürecini ve çevre faktörlerinin pazarlamaya etkisini açıklar.
4 Pazar bölümlendirme kavramını tanımlar, bölümlendirme kriterlerini sınıflandırır. Pazar bölümlendirmenin etkilerini açıklar
5 Pazar hedeflemeyi stratejilerini, avantaj ve dezavantajlarını açıklar.
6 Konumlandırma kavramını tanımlar, konumlandırma stratejilerini örneklendirerek açıklar.
7 Pazarlama karması unsurlarını tanımlar, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma kararlarını açıklar, pazarlama süreci içerisindeki önemini tartışır.
8 Hizmet kavramını tanımlar, hizmet pazarlaması ile fiziksel ürün pazarlaması arasındaki farklılıkları açıklar.
9 Elektronik ticaret kavramını tanımlar, internet pazarlamasının diğer pazarlama kanallarına göre avantaj ve dezavantajlarını açıklar.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazarlamanın Konusu, Kapsamı ve Gelişimi Konunun kaynak kitaplardan okunması
2 Pazarlama Anlayışındaki Değişimler ve Modern Pazarlama Konunun kaynak kitaplardan okunması
3 Stratejik Planlama ve Pazarlama-Çevre İlişkisi Konunun kaynak kitaplardan okunması
4 Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi Konunun kaynak kitaplardan okunması
5 Pazar Çeşitleri - Tüketici Pazarları ve Endüstriyel Pazarlar Konunun kaynak kitaplardan okunması
6 Pazar Bölümlendirme Konunun kaynak kitaplardan okunması
7 Hedefleme ve Konumlandırma Konunun kaynak kitaplardan okunması
8 Ara Sınav
9 Pazarlama Karması - Ürün Kararları Konunun kaynak kitaplardan okunması
10 Pazarlama Karması - Fiyatlandırma Konunun kaynak kitaplardan okunması
11 Pazarlama Karması - Dağıtım Konunun kaynak kitaplardan okunması
12 Pazarlama Karması - Tutundurma Konunun kaynak kitaplardan okunması
13 Hizmet Pazarlaması Konunun kaynak kitaplardan okunması
14 Elektronik Ticaret ve İnternet Pazarlaması Konunun kaynak kitaplardan okunması

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7
Ö8
Ö9

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=292880&lang=tr