|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Sağlık hizmetlerinin yönetiminde kullanılan klinik ve SGK bilgi sistemlerinin tanıtılması hedeflenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Dâhili ve cerrahi tıp bilimleri kapsamında, hastalıkların tanı ve tedavi süreçlerine ilişkin temel bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Dersin içeriğinde iç hastalıkları, cerrahi, kadın hastalıkları ve doğum, çocuk sağlığı ve hastalıkları, radyoloji ve dermatoloji gibi temel tıp disiplinleri yer almaktadır. Bu dersi alan öğrenciler, klinik uygulamalarda kullanılan bilişim teknolojileri ve kavramları hakkında bilgi edinerek, sağlık bilişimi gereksinimlerini analiz edip uygun çözümler geliştirme yetkinliği kazanacaklardır. Ders kapsamında tıp bilişimi, sağlık bilgi sistemleri, hastane bilgi yönetim sistemleri, Genel Sağlık Sigortası Medula uygulamaları, klinik ve eczane hizmetleri ile raporlama ve ödeme süreçlerine ilişkin temel bilgiler de ele alınmaktadır.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım ve sunum
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr. Gör. Aslı Canan Kuşcu
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M., , Sağlık işletmeleri Yönetimi (2. Bs.), Ankara : Nobel, 2011. GÜLEŞ, H.K., ÖZATA, M., (2005), Sağlık Bilişim Sistemleri, Nobel Yayınları, Ankara. HBYS sağlayıcı firmaların tanıtım dökümanları Sağlık Bakanlığı'nın dijital sistemler kılavuzları
|
|
Ders Notları
|
Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M., , Sağlık işletmeleri Yönetimi (2. Bs.), Ankara : Nobel, 2011. GÜLEŞ, H.K., ÖZATA, M., (2005), Sağlık Bilişim Sistemleri, Nobel Yayınları, Ankara. HBYS sağlayıcı firmaların tanıtım dökümanları Sağlık Bakanlığı'nın dijital sistemler kılavuzları
|
Ders Yapısı
|
Sosyal Bilimler
|
%40
|
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%40
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%20
|
|
|